Výchova k vědomému pohybu 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
202VYV1 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Michaela RAISOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jana NOVORYTOVÁ, Michaela RAISOVÁ

Obsah

Výchova k pohybu je nezbytná k uvědomění si vlastního těla a pohybu a k jeho následnému přenášení do procesu vlastní tvorby a bytí na jevišti.

  1. Klid - vnímání času a prostoru.
  2. Dýchání.
  3. Uvolnění, povolení, aktivace a přepětí.
  4. Dynamika pohybu.
  5. Plastika pohybu.
  6. Rytmus.

Výsledky učení

  1. Bystření tělového cítění, vnímání vnitřního prostoru těla a jeho pohybu- konkrétní úkoly, cvičení.
  2. Prolínání vnitřního prostoru do prostoru vnějšího- uvědomění si těla a pohybu „tady a teď“ v prostoru jeviště - konkrétní úkoly, cvičení.
  3. Fyzické vnímání rozdílů v uvolnění, povolení, aktivaci a přepětí. Hra s rytmem a pohybovými skladbami - improvizace, krátké etudy.
  4. Konkétní témata improvizací, z nichž studenti tvoří krátké etudy: můj prostor, živly, barvy.

Předpoklady a další požadavky

  1. Přepoklad koordinovaného pohybu.
  2. Rytmické cítění.
  3. Předpoklad pohybové představivosti.
  4. Muzikalita.

Literatura

Literatura v českém jazyce (literature in English see below):

For English speaking students:

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

  1. Prezence v hodinách.
  2. Zaujetí a osobní invence.
  3. Jedné či více autorských etud, nebo improvizace - sólo, nebo ve skupině.
  4. Písemné reflexe.

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost S221
Velký taneční sál

(Karlova 26, Praha 1)
RAISOVÁ M.
09:15–10:45
(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 09:15–10:45 Michaela RAISOVÁ Velký taneční sál
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů