Kresba a malba 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203KMLA3 zkouška 3 4 hodiny výuky týdně (45 minut), 39 až 54 hodin domácí příprava anglicky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Předmět rozvíjí umělecké možnosti vizualizaci scénografického díla a individuální předpoklady studenta.

Především je kladen důraz na výuku kresby a malby prostoru, zátiší a figury – program výuky vždy souvisí s aktuálními požadavky vyučujícího hlavního předmětu Scénografie.

Procvičování a rozšiřování získaných dovedností

Výsledky učení

Cílem výuky je schopnost „více vidět skutečnost“ a být schopen analyzovat rozmanitost jejích forem, tvarů, linií, hmot, barev a světelných vlastností, vzájemných vztahů věcí a následně technických a výrazových možností výtvarného vyjádření. Za nejdůležitější považuji otázky prostorového vnímání a chápání skutečnosti, skladebnosti vztahů věcí a hmot, problém zákonitostí kompozice a znalost psychologických aspektů barev.

Předpoklady a další požadavky

Schopnost výtvarně řešit zadané úkoly v intencích cíle studia.

Literatura

Studijním materiálem jsou encyklopedie výtvarného umění a monografie autorů českého a světového malířství.

CASSAN, Adolfo (ed.). Anatomie člověka. Překlad Kateřina Orlová. Havlíčkův Brod: Fragment, 2005. ISBN 978-80-253-0080-3.

ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. Praha: Idea servis, 2012. ISBN 978-80-85970-74-6.

DVOŘÁK, František. Oskar Kokoschka: (1886-1980). Praha: Regulus, 2011. ISBN 978-80-86279-38-1.

SPIELMANN, Heinz. Oskar Kokoschka: Leben und Werk. Köln: DuMont, 2003. ISBN 3-8321-7320-X.

SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Překlad Zdeněk Hrbata. Odb. spolupráce Helena Lorenzová. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-18-X.

VÁVRA, Jiří. Od impresionismu k postmoderně: dějiny vizuálního umění. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001. ISBN 80-7182-120-9.

Monografie věnované těmto tvůrcům: Braque, Bacon, Chagall, Goya, Kremlička, Picasso, Rubens, Schiele, další monografie a jiné vizuální materiály v návaznosti na individuální studijní plán.

Hodnoticí metody a kritéria

Vzhledem k tomu, že studenti přicházejí na DAMU z nejrozličnějších škol a sociálních prostředí, mnohdy nedostatečně vybaveni výtvarnými zkušenostmi a dovednostmi, při hodnocení přihlížím především k jejich osobní aktivitě, otevřenosti a míře zvědavosti.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů