Strategické řízení 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206PSR1 Z 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Martin HUDEČEK

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Řízení změny a inovací vlastních projektů, týmů, organizací. Ambicí předmětu je umožnit studentům získat přehled a vyzkoušet si takové způsoby a metody řízení, jež umožňují změny řídit, inovace včas iniciovat a měnit sebe i organizace tak, aby dokázali uspět i v době překotného rozvoje. Vedle tradičních metod řízení poznají i ty nové, využívané zejména v technologických společnostech a startupech. Naučí se přenést získané inspirace do vlastní praxe a projektů a vytvoří si návyky, jež jsou základem pro kontinuální rozvoj manažerských dovedností.

Forma studia

Interaktivních workshopy, na kterých dochází k transferu teoretických konceptů a inspirací do praxe. Budeme testovat možnosti aplikace moderních manažerských přístupů do projektů, kterých jsou studenti účastníky či dokonce iniciátory. Součástí výuky je interakce s hosty, jež umožní hlubší náhled do praktického využití manažerských teorií.

Předpoklady a další požadavky

Zájem o rozvoj vlastních manažerských dovedností, management týmů, projektů či organizací. Ochota překračovat vlastní komfortní zónu proaktivní účastí a učit se novým dovednostem. S ohledem na rozsah bude kladen důraz na samostudium v rozsahu nejméně 5 hodin/týden.

Obsah kurzu

Budeme diskutovat metody řízení nejlepších lídrů v nejúspěšnějších organizacích světa (samostudium - zdroje knihy, online média, hosté).

Skrze hosty, domácí přípravu a četbu získají studenti vhled do proměny způsobů řízení v sektorech, které čelí silnému tlaku na změnu (hudební průmysl, energetika, technologie, média apod.). Setkají se s reprezentanty těchto oborů, zakladateli startupů i jejich investory. Získají tak možnost poznat, jak se mění systém řízení organizací, porovnávat tradiční a moderní metody řízení.

Workshopy potom umožní přenos získaných znalostí do vlastní praxe účastníků tak, aby dokázali identifikovat přístupy, jež budou v jejich praxi účinné.

Doporučená nebo povinná literatura

Good To Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't, Jim Collins

The Lean Startup: How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses,

Zero to One: Notes on Start Ups, or How to Build the Future

Measure What Matters: OKRs: The Simple Idea that Drives 10x Growth,

Never Split the Difference: Negotiating as if Your Life Depended on It, Chris Voss

Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action, Simon Sinek

Net Positive: How Courageous Companies Thrive by Giving More Than They Take, Paul Polman

The Cult of We: WeWork and the Great Start-Up Delusion, Eliot Brown

The Culture Code: The Secrets of Highly Successful Groups, Daniel Coyle

Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less, Greg McKeown

Your Next Five Moves: Master the Art of Business Strategy, Patric Bet-David

Doing The Impossible: The 25 Laws for Doing The Impossible, Patrick Bet-David

Hodnoticí metody a kritéria

Pro udělení kreditů musí student splnit všechny níže uvedené podmínky:

Poznámka

Předmět bude otevřen pouze za účasti minimálně 5 studentů.

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů