Digitální animace 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309DIGAN2 zápočet 2 4 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 24 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 14 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 19 až 29 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Ondřej JAVORA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Martin BÚŘIL, Ondřej JAVORA, Jan KOKOLIA

Obsah

Obsah výuky

Navazující předmět digitální animace sestává z přednášek, seminářů a cvičení, které se více zaměřují na praktickou práci s danými digitálními nástroji. Důraz je kladen na rozvoj znalostí a dovedností z předchozího předmětu. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 2.

Teoretická část (přednášková) se věnuje standardizovaným formátům videa a základní problematice exportu a kódování audiovisuálních dat (codec).

V rámci cvičení a seminářů jsou studenti dále seznámeni s pokročilými funkcemi bitmapového animačního nástroje TV Paint Animation Professional. Dále pokračuje v rozšíření osvojených praktických znalostí Adobe After Effects. V závěrečné části předmětu jsou studenti seznámeni s primárně vektorovým animačním nástrojem Toon Boom Harmony.

Studium je tvořeno přednáškami, semináři, cvičeními a individuální prací studentů na zadaných úkolech. Přednášky jsou zaměřeny na teorii a příklady z praxe. Zbylá část tvořená semináři a cvičeními je naplněna výukou daných digitálních nástrojů. Cvičení a semináře jsou zpravidla členěny do větších časových bloků. Předpokládá se individuální práce a studium mimo dobu rozvrhované výuky.

Cíl výuky

Seznámit studenty se standardizovanými formáty videa a základní problematikou digitálního audiovisuálního výstupu s důrazem na praxi. Osvojení základů nástroje Toon Boom Harmony, rozšíření praktických znalostí Adobe After Effects a nástroje TV Paint Animation Professional.

Výsledky učení

Výsledky učení

Studenti:

znají a základně se orientují v problematice standardizovaných audiovisuálních formátů a digitálních výstupů.

Ovládají základní funkce nástroje Adobe After Effects a Toon Boom Harmony.

umí používat a aplikovat pokročilé funkce nástroje TV Paint Animation professional.

Předpoklady a další požadavky

. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 2.

Literatura

Literatura povinná:

FURNISS, Maureen, 1999. Art in motion: animation aesthetics. Repr. London: John Libbey. ISBN 1864620390.

Literatura doporučená:

Toon Boom Harmony user guide / https://docs.toonboom.com/help/harmony-15/premium/book/about-user-guide.html

TV Paint 11 user guide / https://www.tvpaint.com/v2/content/article/downloads/manual.php

MCCLOUD, Scott, MARTIN, Mark, ed., 1994. Understanding comics. New York, N.Y.: HarperPerennial. ISBN 0-06-097625-X.

THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na semináři a cvičeních. Průběžné plnění jednotlivých úkolů provázaných s předmětem Animace kreslená 2. Hodnocení výstupů tohoto předmětu je součástí zkoušky.

Poznámka

Žádné poznámky.

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 416
Učebna KAT 416

(Lažanský palác)
JAVORA O.
10:40–13:05
(paralelka 1)
vyučující Ondřej Javora, mai: ondrej.javora@famu.cz, phone: +420776200037
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 10:40–13:05 Ondřej JAVORA Učebna KAT 416
Lažanský palác
vyučující Ondřej Javora, mai: ondrej.javora@famu.cz, phone: +420776200037 paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů