TOON BOOM – design charakterů a rigging

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309MTBR zápočet 2 česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

DEN 1

Character design příprava

VSTUP

StudentiSkica postavy (idealne turnaround, par póz a expressions), kterou chteji pozdeji narigovat

VÝSTUP

Studenti ziskaji vsechny podklady a potrebne informace ke spravnemu clean-upu, spolecne zacneme, dokonci doma

Kurz

-Bezna pipeline TV serialu a kde se v ni nachazime.

-Jak vypada typicky cut out Toon Boom rig + vysvetleni zasad pri tovrbe designu

oKlouby

oDeleni

oČemu se vyhnout

oZákladní poza

-Druhy rigů s ukázkami – ukázka designových možností v Toon Boomu

oVektory – full deformation rig

oVektory s texturami

oBitmapy z Photoshopu

oDokreslovaná animace (kombinace cut-out a kreslenky)

-Clean-up

oImport modelsheetu a nastaveni scen

oVysvetleni workflow a zacatek prace na postave

-Otázky

DEN 2

Zásady + Základy rigging

VÝSTUP

Pochopíme, v čem spočívá struktura komplexních rigů, zblízka prozkoumáme některé rigy a projdeme základní nástroje pro rigging

Kurz

-Úvod

-Základní pravidla pro rigování – rig a styl

oJednoduchost

oAnimační styl

oAnimátoři a zkušený / nezkušný team

oČas

-Ukázka kompletního rigu

obreakdown, rozdělení do vrstev a popis jednotlivých částí

oSpolečně otestujeme a prozkoumáme hotové rigy

oCvičení - animace komplexního rigu k pochopení struktury

-Úvod do struktury rigované postavy – nástroje

oCvičení na jednotlivé nástroje

Pegy

Rigging tools

Cutters

color override

Pivoty

Paste special

Parenting

composits

Art layers, Sync layers

FK – IK

oRig jednoduchého designu

oRig paže

DEN 3

Rigging vlastní postavy

VSTUP

StudentiHotový clean-up postavy

VÝSTUP

Začneme rigovat náš design.

Kurz

-Detailní vysvětlení workflow

-Feedback na vytvořené designy turn-aroundu

-Práce na rigu s průběžnými konzultacemi

DEN 4

Rigging vlastní postavy - dokončení, animační test, templates. V případě komplesnějšího rigu dokončení doma. Rigging testy (dle času)

VÝSTUP

Dle času dokončení našeho rigu, v záloze cvičení ala rigging test pro práci ve studiu nebo animační test s hotovým rigem

Kurz

-Jak správně otestovat rig

-Dokončovací tipy a triky

-Templates

-Rigging příjimací test do studia a záložní cvičení

Výsledky učení

Modul zaměřený na praktické dovednosti a narigování vlastní postavy pro následnou animaci.

Tonto zkrácený kurz vychází z modelu, který klade důraz nejen na technické aspekty práce v Toon Boomu, ale i na trénink principů kreslené a cut-out animace, na pochopení pipeline, zažití správného workflow a podstatu práce v teamu. Je nabité praktickými tipy a snaží se účastníkům co nejlépe nasimulovat podmínky ze současné praxe a připravit je na práci v oboru. A to především pro koprodukované TV seriály, celovečerní filmy a technicky náročnější kraťasy.

Předpoklady a další požadavky

Studenti si přinesou digitální nebo nascanovanou skicu (nebo ideálně skici) postavy/postav, které budou chtít narigovat a rozmyšlený alespoň základní příběh a animační styl, ve kterém se bude postava animovat. Kdo bude chtít, může si už nakreslit pár póz, otočku postavy a výrazy obličeje.

Literatura

Toon Boom white papers

https://www.toonboom.com/resources/white-papers

Toon Boom Journeys design + rigging

https://learn.toonboom.com/journeys

Richard Williams: Animator´s survival kit

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast, 2 kredity

Poznámka

Modul určen pro druhý a případně třetí ročník bakalářského studia Katedry animované tvorby FAMU.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů