Directing Tutorial 4

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
311DTU4 zápočet 4 4 hodiny výuky týdně (45 minut), 58 až 78 hodin domácí příprava anglicky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radim PROCHÁZKA

Obsah

This class will work to help directors approach the script/story development process from a conceptual and critical approach aimed towards developing a script with a specific directorial plan.

Student adopts film expression skills, acquire a directing skill which will enable them to compete in the AV world and acquire information necessary for the successful execution of their exercises.

Student continues to work on the development of Short Fiction exercise based on the idea and story developed in Directing Tutorial 3, to reach the final script and the storyboard prepared for the shooting.

Výsledky učení

By the end of the course students will:

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

ARIJON, Daniel. Grammar of the film language. First edition. Los Angeles: Silman-James Press, 1991. 624 stran. ISBN 1-879505-07-X.

KATZ, Steven D (Steven Douglas). Film directing shot by shot : visualizing from concept to screen. [1st ed.]. Studio City, CA: Michael Wiese Productions in conjunction with Focal Press, 1991. xi, 366 s. ISBN 0-941188-10-8.

Hodnoticí metody a kritéria

The minimum required attendance to the class is + 70 %

The assessment is based on the active participation in guided and non-guided discussions, and Director’s pitch.

Director´s pitch – the student presents the story outline to the mentor and guest teacher(s) from FI faculty.

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost
()
PROCHÁZKA R.
14:00–17:15
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 14:00–17:15 Radim PROCHÁZKA
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů