Game Engine pro uměleckou tvorbu 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373GE1 Z 1 4 hodiny SEMINÁŘŮ jedou za 14 dní (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Martin BLAŽÍČEK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Vojtěch RADAKULAN

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Studenti se učí se vytvářet jednoduché, ale interaktivní a animované objekty

ve virtuálním prostoru. Kromě plně 3D virtuálních prostředí jsou představeny další

přístupy, jako je rozšířená realita nebo panoramatické snímky. Cílem je také

propojení prohlížečů virtuální reality a dalších softwarových komponent hojně

používaných na webu, či použití dalšího hardwaru.

Forma studia

Praktická výuka

Předpoklady a další požadavky

2D grafika (Photoshop, Illustrator či ekvivalent)

3D grafika (Blender či ekvivalent)

Obsah kurzu

1 teoretický základ (~10%)

Představení oboru HCI - human computer interaction, jeho předměty zkoumání a

současné řešení.

Vývoj headsetů až do dneška, současný stav poznání:

Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality

Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice

(Usability)

Výtvarné instalace - nejen obsah pro brýle

5

základy enginu (~60%)

Souřadnicové systémy a transformace

Hraniční reprezentace, Scene graph, vlastnosti kamery, Barvy a světla ve 3D, Více

instancí, prototypy

import dat z jiných programů

manipulace, interakce a animacet, panoramatické znázornění 3D scén a objektů,

víceuživatelská virtuální realita, komplexní aplikace a systémy virtuální reality

Porovnání Unity a Unreal, co kdy a proč používat

Knihovny objektů a scanů

3

pasivní programování (~20%)

Základy objektového programování v C#

Node base programování - BOLT

Doporučená nebo povinná literatura

Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality

Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice

(Usability)

Hodnoticí metody a kritéria

  1. SEMESTR - (ZÁPOČET) - výsledek studia

Student by měl umět zprovoznit jednoduchou aplikaci pro virtální realitu s vybraným

headsetem (HTC či META)

Použití základních interaktivních prvků z přednastavených knihoven

Importovat a nastavit workflow z modelovacího software

Export aplikace a základní optimalizace

Webová stránka předmětu

https://vojtechradakulan.com/famu/

Poznámka

Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 423
Učebna CAS 423

(Lažanský palác)
RADAKULAN V.
09:50–13:05
SUDÝ TÝDEN

(paralelka 1)
Sudý týden

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 09:50–13:05 Vojtěch RADAKULAN Učebna CAS 423
Lažanský palác
Sudý týden paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů