Unity Game Engine pro uměleckou tvorbu 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373MUGE1 Z 2 40/S anglicky, česky zimní

Garant předmětu

Eric ROSENZVEIG

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Eric ROSENZVEIG

Výsledky učení dané vzdělávací složky

V tomto kurzu se naučíte pracovat se základními nástroji a uživatelským prostředím Unity. Cílem je osvětlit výhody herního enginu Unity, a také to jak vytvořit „herní“ umělecké dílo. Získané zkušenosti nabízejí jednoduchý nástroj pro 3D animace, a to jak pro renderování videa v libovolném obrazovém rozlišení (také 360°), tak i pro exportování vlastního herního softwaru.

Forma studia

Studenti můžou použít jejich vlastní připravené materiály jako: 3D modely, animace, obrázky, audio, fotky, videa a jiné. Lektor bude k dispozici ke konzultování a nabídne ukázkové assety. Prohlídneme si příkladné projekty a pokusíme se vytvořit rovněž vlastní. Kooperace mezi studenty je možná. K práci bude k dispozici jeden nebo více lokálních počítačů. K získání kreditů je povinné navštívit všechny tři hodiny.

Předpoklady a další požadavky

Kurz nevyžaduje zkušenosti s programováním, ale jsou vítány. Kurz je otevřen všem studentům. Zkušenost s 3D modelovacím softwarem jako je Blender je vítána. Od studentů se očekává, že si přinesou vlastní laptop s předinstalovanou poslední oficiální verzí Unity. https://unity3d.com/get-unity/download

(napište Jakubu Krejčímu - dokonalychas@gmail.com pro pomoc/dotazy).

Obsah kurzu

Herní engine Unity může být použit pro tvorbu jak trojrozměrných, tak i dvourozměrných her, stejně jako simulací pro mnoho platforem. Může být využit pro tvorbu interaktivního herního softwaru, uměleckého díla, kinematografické animace, virtuální reality, mobilních aplikací. https://unity3d.com/what-is-a-game-engine

V první části si představíme základy, pracovní postup animace, sekvencování, animace virtuálních kamer a Post processingu.

Druhá možnost bude vypořádání se s přístupem pro tvorbu performance v živém čase. Budeme animovat herní objekty, animace, atributy, efekty na základě vstupního Audio signálu a kontrolních dat. (Budeme přemýšlet nad reálnými výstupy na obrazovku(y) a projektor(y).)

Třetí přístup se zaměří na pohyb v 3D prostoru z pohledu první osoby nebo s brýlemi pro virtuální realitu. Je přitom potřeba myslet nad zdrojovými daty projektu – Assety. Ty mohou být pořizovány: 3D modelováním, fotogrametrickým 3D skenováním, jako 360 videa, audio nahrávky, obrázkové textury, videa, pro vytvoření personalizovaného 3D světa, kde lze aplikovat interakci.

Workshop bude pokračovat do letního semestru, každý měsíc, rozšiřující znalosti Unity pro dokončení projektu.

Doporučená nebo povinná literatura

expression. Available at: https://monoskop.org/media/text/fox_harrell_2013_phantasmal_media/

https://unity3d.com/

https://catlikecoding.com/unity/tutorials/basics/mathematical-surfaces/

https://github.com/keijiro

Hodnoticí metody a kritéria

Studenti musí navštívit všechny modulové lekce, následovat lektorovy kroky a na konci prezentovat vlastní umělecké dílo.

Poznámka

Lektor Jakub Krejčí používá Unity pro performance, animace a VR, studoval CAS, FAMU.

Termíny konání: 19.11, 10.12., 18.2. 14,00-19,00 ve Studiu FAMU, místnost 3116

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
19.11.2018 14:00–19:00 Studio FAMU - VR LAB
Klimenská ulice
Lektor: MgA. Jakub Krejčí. Učebna 3116 ve Studiu FAMU. Přednostně pro studenty CAS, otevřeno pro AMU paralelka 1
10.12.2018 14:00–19:00 Studio FAMU - VR LAB
Klimenská ulice
paralelka 1
18.02.2019 14:00–19:00 Studio FAMU - VR LAB
Klimenská ulice
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů