English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Současný umělecký film 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373SUF2 ZK 3 4/T anglicky, česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Přednáška o současné světové artové kinematografii představí výrazné trendy a tvůrce natáčející v posledních 10 letech.

Forma studia:

Přednáška doplněná o ukázky a promítání celých filmů.

Předpoklady a další požadavky:

Znalost anglického jazyka – na přednášce budou promítány ukázky a filmy s anglickými titulky.

Obsah kurzu:

Kurz bude kombinovat přehledové shrnutí obecnějších produkčních, distribučních, technologických, stylistických a tematických tendencí současného artového filmu s analytickými ponory do tvorby jednotlivých zemí a tvůrců. Předmět se omezí na uměleckou část kinematografie, s důrazem na díla a tvůrce oceňované v minulých letech na prestižních festivalech, jako jsou Cannes, Benátky, Rotterdam či Sundance; zahrnuta budou jen díla maximálně 10 let stará. V plánu je cca 7 obecnějších přednášek (o aktuálních tendencích ve filmovém vyprávění, o produkčních a distribučních strategiích, o dokumentu, experimentu, animaci atd.) a vedle toho 19 geograficky rozdělených přednášek (umožňujících pochopit produkční a společenský diapozitiv dané kinematografie a zároveň se věnovat vybraným inovativním tvůrcům a dílům).

V rámci kurzu bude přednášet několik pedagogů, specializujících se na jednotlivé oblasti: Helena Bendová, Kamil Fila, Jindřiška Bláhová, Andrea Slováková, Eliška Děcká, David Čeněk aj.

Doporučená nebo povinná literatura:

Doporučená nebo povinná literatura

•Judith Aston – Sandra Gaudenzi – Mandy Rose (eds.): I-Docs: The Evolving Practices of Interactive Documentary. Columbia University Press, 2017.

•Brian Baker: Contemporary Masculinities in Fiction, Film and Television. Bloomsbury, 2016.

•Doris Baltruschat (ed.): Independent Filmmaking Around the Globe. University of Toronto Press, 2015.

•Mattias Frey: Extreme Cinema: The Transgressive Rhetoric of Today's Art Film Culture. Rutgers Unviersity, 2016.

•Rosalind Galt – Karl Schoonover (eds.): Queer Cinema in the World. Duke University Press, 2016.

•André Gaudreault – Philippe Marion: The End of Cinema?: A Medium in Crisis in the Digital Age. Columbia University press, 2015.

•Joel Gwynne (ed.): Transgression in Anglo-American Cinema: Gender, Sex, and the Deviant Body. Columbia University Přes, 2016.

•Kate Ince: The Body and the Screen: Female Subjectivities in Contemporary Women’s Cinema. Continuum, 2017.

•Aaron Kerner – Jonathan Knapp (eds.): Extreme Cinema: Affective Strategies in Transnational Media. Edinburgh Unviersity press, 2016.

•Geoff King: Indie 2.0 : Change and Continuity in Contemporary American Indie Film. I.B. Tauris, 2014.

•Remi Fournier Lanzoni: French Cinema: From Its Beginnings to the Present. Continuum, 2015.

•Mariana Liz: Euro-Visions: Europe in Contemporary Cinema. Bloomsbury, 2016.

•Tiago de Luca – Nuno Barradas Jorge (eds.): Slow Cinema. Edinburgh Unviersity press, 2016.

•Nikolaj Lübecker: The Feel-bad film. Edinburgh University press, 2015.

•Dominique Nasta: Contemporary Romanian Cinema. Columbia University press, 2013.

•Michele Schreiber: American Postfeminist Cinema: Women, Romance and Contemporary Culture. Edinburgh University press, 2015.

•Holly Willis: Fast Forward: The Future(s) of the Cinematic Arts. Columbia University Press, 2016.

•Brian Winston et al. (eds.): The Act of Documenting: Documentary Film in the 21st Century. Bloomsbury, 2017.

•Jason Wood: Last Words: Considering Contemporary Cinema. Columbia University Press, 2014.

Hodnoticí metody a kritéria:

Atestace proběhne formou ústní zkoušky, při níž se pobavíme o promítaných snímcích a o přednášené látce.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

žádné

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 22. 9. 2017