Virtuální realita 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373VR1 Z 2 4 hodiny DÍLEN jedou za 14 dní (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Šimon LEVITNER

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Posluchači a posluchačky si během kurzu osvojí herní engine Unreal engine jako nástrojem pro tvorbu pohyblivého obrazu a komplexnějších virtuálních prostředí a scén.

Forma studia

semináře a dílny

Předpoklady a další požadavky

Pokročilejší znalost 3D modelování a základního využití game engine. Pro absolventy 3D pro uměleckou tvorbu 1-2 a Game Engine pro uměleckou tvorbu 1-2.

Obsah kurzu

Studenti a studentky si osvojí použití game enginu Unreal, zejména pro tvorbu rozsáhlejších virtuálních prostředí. Dále pak budou pracovat s dalšími rozšířeními enginu, např. knihovnou Megascan. Taktéž budou schopni do vytvářených prostředí integrovat assety třetích stran i svoje vlastní.

V rámci kurzu bude engine Unreal používán jako nástroj pro tvorbu pohyblivého obrazu – absolventi a absolventky kurzu získají dovednosti v oblasti animace, práce s kamerou a svícení. Osvojí si paletu nástrojů a možností, které Unreal Engine nabízí a budou schopni je kreativně využít ve vlastní umělecké tvorbě.

Výstupem kurzy je video natočené v komplexním virtuálním prostředí s vlastním výtvarným názorem.

Tematické okruhy:

Základní práce s 3D modely v UE5

Práce s Megascans library a Epic store

Práce s materiály

Vegetace a scattering

Doporučená nebo povinná literatura

GLOVER, Jesse, and LINOWES, Jonathan. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the Power of Unity and Become a pro at Creating Mixed Reality Applications. Packt Publishing Ltd, 2019. ISBN 9781838648183

MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. New York: Free Press, 1997. ISBN 0-684-82723-9.

EVANS, Leighton. The re-emergence of virtual reality. New York, NY: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-54225-9.

BOWN, Alfie. The PlayStation dreamworld. Malden, MA: Polity, 2018. ISBN 9781509518036.

Hodnoticí metody a kritéria

Dokončená samostatná práce – statický render nebo série renderů virtuální scény

Poznámka

výuka probíhá 1x za 14 dní v lichém kalendářním týdnu

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 423
Učebna CAS 423

(Lažanský palác)
LEVITNER Š.
09:50–13:05
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)
Lichý týden

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 09:50–13:05 Šimon LEVITNER Učebna CAS 423
Lažanský palác
Lichý týden paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů