Hra na lesní roh 10
- Kód:
- 106LR0
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 19
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Zdeněk Tylšar
- Anotace:
-
Předmět prakticky zopakuje všechny principy technické hry na lesní roh včetně interpretace skladeb různých stylových období - student musí sám být schopen tyto principy tlumočit. Připraví studenty na samostatnou sólovou kariéru. Klade důraz i na pedagogické znalosti studentů.
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
V tomto posledním předmětu se zopakují všechny principy, které se kolem hry na lesní roh objevují, avšak již z pohledu studenta . Ten musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Jde především o principy správné prstové techniky, dechová cvičení, tónovou kulturu a intonaci. Klade se důraz na znalosti v oblastech interpretace i moderních či netradičních technik a forem Na skladbách , které jsou zařazeny do výuky absolvent dokazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost.
1. Shrnutí veškerých vědomostí a dovedností studenta
2. Skladby typu C. M. v. Weber, J. Haydn, O. Schoeck, ale i repertoár mezinárodních soutěží.
- Osnova (a sylabus):
-
V tomto posledním předmětu se zopakují všechny atributy hry na lesní roh, které se kolem hry na nástroj objevují, avšak již z pohledu studenta . Student se naučí formulovat problematiku hry na nástroj. Naučí se řešit všechny možné kombinace problémů, které se dají v praxi interpreta předpokládat. Je veden tak, aby v případě jeho vlastní pedagogické dráhy byl schopen analyzovat skutečnosti a vyvozovat správné závěry. Je veden k pochopení dramaturgie koncertů i psychologických aspektů sólisty interpreta. Musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Na skladbách , které interpretuje, ukazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost. Je připravován na samostatnou kariéru. Jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technickou a tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou techniku, kvalitní tón, intonaci vyžaduje v dokonalé podobě . Pro tyto požadavky mohou být použity skladby jak, základního repertoáru, tak také všechny další, které jsou pódiově akceptovatelné. Např. : C.M.v.Weber, J.Haydn, Schoeck, 21.století i současníci.
- Studijní materiály:
-
C. M.v. Weber Concertino
J. Haydn Koncert č. 1
O. Schoeck Koncert
- Poznámka: