Hra na trubku 10
- Kód:
- 106TR0
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 19
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Václav Junek, Vladimír Rejlek
- Anotace:
-
Předmět prakticky zopakuje všechny principy technické hry na trubku včetně interpretace skladeb různých stylových období - student musí sám být schopen tyto principy tlumočit. Připraví studenty na samostatnou sólovou kariéru. Klade důraz i na pedagogické znalosti studentů.
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
V tomto posledním předmětu se zopakují všechny principy, které se kolem hry na trubku objevují, avšak již z pohledu studenta . Ten musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Jde především o principy správné prstové techniky, dechová cvičení, tónovou kulturu a intonaci. Klade se důraz na znalosti v oblastech interpretace i moderních či netradičních technik a forem Na skladbách , které jsou zařazeny do výuky absolvent dokazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost.
1. Shrnutí veškerých vědomostí a dovedností studenta
2. Skladby typu H. W. Henze, J. Matěj , ale i repertoár mezinárodních soutěží.
- Osnova (a sylabus):
-
V tomto posledním předmětu se zopakují všechny atributy hry na trubku, které se kolem hry na nástroj objevují, avšak již z pohledu studenta. Student se naučí formulovat problematiku hry na nástroj. Naučí se řešit všechny možné kombinace problémů, které se dají v praxi interpreta předpokládat. Je veden tak, aby v případě jeho vlastní pedagogické dráhy byl schopen analyzovat skutečnosti a vyvozovat správné závěry. Je směřován k pochopení dramaturgie koncertů i psychologických aspektů sólisty interpreta. Musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Na skladbách, které interpretuje, ukazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost. Je připravován na samostatnou kariéru. Jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technickou a tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou techniku, kvalitní tón, intonaci vyžaduje v dokonalé podobě. Pro tyto požadavky mohou být použity skladby jak, základního repertoáru, tak také všechny další, které jsou pódiově akceptovatelné. Např.: H. W. Henze, J. Matěj, 21.století i současníci.
- Studijní materiály:
-
H. W. Henze Sonatina, J. Matěj Koncert
- Poznámka:
-
Practice all time!