Praxe ve studiu 10
- Kód:
- 108PS0
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 12
- Rozsah:
- 4/T
- Vyučující:
- Jaroslav Rybář, Jaroslav Smolka
- Anotace:
-
V tomto předmětu studenti samostatně realizují hudební nahrávky. Studenti jsou vedeni k upevňování potřebných návyků při skutečném nahrávání; analytické slyšení, rychlé rozhodování, schopnost jasně formulovat své připomínky, orientace ve zvukovém obraze.
- Požadavky:
-
Student pracuje během semestru na několika hudebních nahrávkách. Snímky, na nichž se jako hudební režisér podílí od počátku až po konečné zpracování, slouží pak jako doklad jeho práce v hlavním oboru.
- Cíle studia:
-
Ovládnout praxi hudebního režiséra v nahrávacím studiu při záznamu zvuku a práci s interprety, při střihu a postprodukci.
- Osnova (a sylabus):
-
Samostatná realizace hudebního snímku. Jedná se nejčastěji o výkony studentů instrumentálních kateder. Nahrávají se skladby bez omezení žánru a obsazení, podle momentálních možností. Studenti připravují nahrávky pokud možno v těsné spolupráci se studenty zvukové tvorby tak, aby celý snímek, od přípravy až po dokončení byl jejich společným samostatným dílem. Studenti se soustředí na dokončení praktické části své magisterské absolventské práce.
Sylabus
Studenti realizují své vlastní, samostatné hudební nahrávky a jsou vedeni k tomu, aby si ve všech stadiích práce na snímku počínali co nejsamostatněji. Stadium přípravy (studium notového textu, domluva s interpretem), samotné natáčení, sestřih a konečné zpracování snímku. Při nahrávání je kladen důraz na rozvíjení schopnosti zaposlouchat se do probíhajícího záběru a smysluplně reagovat věcnými připomínkami. Zároveň se studenti učí vést si evidenci jednotlivých záběrů a mít tak neustálý přehled o natočeném materiálu. Klade se důraz na rychlé vyhodnocování kvality jednotlivých záběrů a na nutnost připravit si tak již během natáčení plán sestřihu. Studenti postupně pronikají do problémů zvukové koncepce nahrávky tak, aby byli schopni vlastního úsudku na počátku nahrávání, při tvorbě zvuku, ale i při konečné úpravě snímku (umělý dozvuk, zvukové korekce apod.). Měli by tedy být schopni na odborné úrovni konzultovat s kolegou zvukařem otázky pojetí zvukového obrazu nahrávky ve vztahu k nahrávané hudbě, jejímu stylu a slohovému období. Studenti realizují a dokončují praktickou část své magisterské absolventské práce, tj. nahrávky, které předloží k magisterské státní zkoušce.
- Studijní materiály:
-
Partitury nahrávaných děl. Literatura k této praktické činnosti v češtině neexistuje.
- Poznámka: