Seminář semiotiky hudby 2
- Kód:
- 108SSH2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 3
- Rozsah:
- 1/T
- Vyučující:
- Roman Dykast
- Anotace:
-
V seminární části předmětu Semiotika hudby posluchači zpracovávají seminární práci na téma, které si volí z následujícího tematického okruhu:
hudba a výraz
hudba a emoce
hudba a teorie nápodoby
záměrnost a nezáměrnost v hudebním díle
hudba a alegorie
přirozenost a konvencionálnost hudebních vyjadřovacích prostředků.
- Požadavky:
-
Pro dosažení zápočtu musí posluchač splnit 100% požadovaných kritérií, které jsou proporčně rozděleny na:
Seminární práce: 50%
Aktivita v semináři, schopnost a ochota diskutovat: 25%
Účast na seminářích: 25% (účast musí přesahovat polovinu uskutečněných seminářů).
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je prokázání schopnosti samostatného a kritického pojednání o hudebně semiotické tematice prostřednictvím seminární práce a zapojení se do rozprav v průběhu semináře.
- Osnova (a sylabus):
-
V seminární části předmětu Semiotika hudby posluchači zpracovávají seminární práci na téma, které si volí z následujícího tematického okruhu:
hudba a výraz
hudba a emoce
hudba a teorie nápodoby
záměrnost a nezáměrnost v hudebním díle
hudba a alegorie
přirozenost a konvencionálnost hudebních vyjadřovacích prostředků.
- Studijní materiály:
-
Doporučený návod k výběru tématu, kritické práci s literaturou a technice napsání seminární práce (správně uvedená citace, technika parafráze cizího textu, poznámkový aparát atp.):
Eco, Umberto: Jak napsat diplomovou práci. Votobia, Olomouc 1997.
Šimek, Dušan?Kubátová, Helena: Od abstraktu do závěrečné práce. Jak psát (a možní i napsat) závěrečnou práci ve společenskovědních oborech. Univerzita Palackého, Olomouc 2002.
- Poznámka: