Režijní tvorba 8
- Kód:
- 204RE8
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 3
- Rozsah:
- 1/T
- Vyučující:
- Jan Schmid
- Anotace:
-
Realizace titulů v hlavní linii DISK a doprovodných projektů včetně reflexí a konzultací k dalším vlastním projektům.
- Požadavky:
-
1. Schopnost kreativity
2. Schopnost reflexe
3. Schopnost komunikace a smysl pro týmovou práci
4. Schopnost analýzy a syntézy
5. Schopnost spontaneity
6. Tvůrčí schopnosti
7. Organizační schopnosti
- Cíle studia:
-
Vedoucí pedagog programu prof.Josef Krofta
1. Seznámení studentů se základními pojmy oboru režijní tvorba.
2. Rozvíjet a formulovat autorský tvůrčí potencionál studentů.
3. Rozvíjet schopnost praktické režijní práce /prostor, orchestrace složek, zkouškový proces, teoretická příprava/.
4. Učit se spolupracovat a vést herce. Schopnost týmové práce.
5. Rozvíjet a učit teoretickou reflexi vlastní práce.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
1. Dramatická situace. Jednání v situaci.
2. Fabule, motiv, téma. Stavba situace.
3. Herecká tvorba. Jednání herce v situaci. Herecká tvorba.
4. Týmová spolupráce s dramaturgem, scénografem, skladatelem. Teoretická příprava inscenace.
5. Praktická režijní tvorba a její reflexe.
6. Samostatná režie. Celek inscenace.
Sylabus:
Proces studia je od počátku postaven na souběžném prolínání praktické a teoretické složky výuky. Důraz je kladen na autorský, tvůrčí a autentický přístup studentů k oboru studia. V prvním ročníku je kladen důraz na zkoumání možností divadelní režie od literární autorské tvorby a na její převod do divadelního tvaru. V teoretické rovině se jedná o pojmenování a rozvíjení situace jako základního prvku jevištního tvaru. Další fáze studia je zaměřena na hledání jevištních prostředků a jejich orchestraci. V této fázi je podstatné studium a zkoumání možností herecké tvorby a to především v praktické poloze. Od začátku studia se studenti učí týmové spolupráci s dramaturgem, výtvarníkem a hudebníkem, která ve třetím ročníku směřuje ke schopnosti realizovat divadelní inscenaci. Během studia dochází k průběžné reflexi praktické režijní tvorby s důrazem na schopnost přesně formulovat a analyzovat jednotlivé fáze práce na inscenacích a studijních úkolech.
- Studijní materiály:
-
K.S.Stanislavskij: Můj život v umění.
Peter Brook : Prázdný prostor.
Jan Císař : Teorie herectví loutkového divadla.
Bertolt Brecht : Myšlenky o divadle
Denis Diderot: Herecký paradox
Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle
E.G.Craig : Herec a nadloutka
Otakar Zich: Estetika dramatického umění
Jiří Veltruský: Příspěvek k teorii divadla
Anatolij Efros : Divadlo má láska
Jindřich Honzl: Mimický znak a mimický příznak
A další?
- Poznámka: