"Theatre games" a jejich pedagogicko-psycholog. aspekty - kurz 2
- Kód:
- 205TGM2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 20/S
- Vyučující:
- Hana Kasíková
- Anotace:
-
Kurz zacílený na hry zaměřené na rozvíjení divadelních dovedností (tzv. theatre games) poskytuje studentům možnost zabývat se známějšími i méně známými hrami, které bývají používány v divadelní přípravě, tentokrát však zvýrazňuje jejich pedagogicko-psychologické souvislosti a možnosti. Zabývá se tvorbou variant pro různé aktéry z hlediska věku i osobnostních a sociálních dispozic.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
- Studijní materiály:
-
GOLEMAN, Daniel
1998 Emotional Intelligence; přel. Markéta Bílková, Emoční inteligence (Praha: Columbus, 1997)
JOHNSTONE, Keith
1981 IMPRO. Improvisation and the Theatre (London: Methuen)
1999 Impro for Storytellers (New York: Routledge/Theatre Arts Books)
PIERSE, Lyn
1993 Theatresports Down Under. Guide for coaches and players (Sydney: Incorp Australia-Ish Production & Design)
SPOLIN, Viola
1963 Improvisation for the Theatre (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)
1985 Theater Games for Reahearsal - A Director's Handbook (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)
1986 Theater Games for the Classroom Grades 1-3 (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)
1986 Theater Games for the Classroom Grades 4-6 (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)
1989 The Theater Game File (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)
VALENTA, Josef
1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)
Tvořivá dramatika, časopis (vyd. ARTAMA ve spolupráci s katedrou výchovné dramatiky DAMU a STD; 1990-)
- Poznámka: