AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Základy managementu / marketingu 1

Zapsat
Kód:
206ZMM1
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Tamara Čuříková
Anotace:

-seznámení se základními pojmy z oblasti managementu a marketingu

-ověřit schopnost práce s informačními zdroji

-ověřit schopnost samostatné prezentace a schopnost po prostudování zvoleného tématu

schopnost reagovat na otázky, které vyplynou nad tématem v diskusi

Požadavky:

- seminární práci v rozsahu 7-10 stran přednesou posluchači v samostatném výstupu na

semináři

- z každé oblasti nastudují posluchači minimálně jednu publikaci či skripta

- zkouška

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti managementu a marketingu. Prověřit jejich schopnost vysokoškolského studia v samostatné seminární práci na zvolené téma. Seminární práci posluchači přednesou v samostatném výstupu na semináři. Součástí hodnocení seminární práce je i následná rozprava ke způsobu zpracování a prověření znalostí zvoleného tématu formou odpovědí na otázky, které vyplynou z diskuse.

Osnova (a sylabus):

Osnova:

V prvé hodině se posluchači seznámí s rozdělením předmětu do třech relativně samostatných oblastí, obdrží seznam doporučené literatury a vyberou si z vypsaných témat téma své seminární práce.

Následné 3 bloky po 4 hodinách vždy budou věnovány jedné oblasti, v přednášce pedagog posluchače upozorní na základní problémy v terminologii a seznámí je se základním pohledem na tuto oblast. Posluchači budou samostatně prezentovat své seminární práce, uplatní reflexi problémů obsažených diskusi na seminářích.

Pro udělení zápočtu je nezbytná 80% účast na seminářích, prezentace a odevzdání seminární práce, úspěšné splnění zápočtového testu.

Sylabus:

Management

- pojem managementu a manažera

- management jako proces, management jako věda

- vymezení charakteristických rysů manažera a úrovně řídících funkcí

- postavení manažera v divadle

- úloha manažera v procesu řízení

- otázka změny v procesu řízení a její vyhodnocení a postavení manažera v procesu

změn

- poslání a strategie

Lidské zdroje - personální management

- získávání a výběr zaměstnanců, vstupní interview, typy hodnocení

- pojem kouč a jak se stane z manažera kouč

- motivace zaměstnanců, odměňování zaměstnanců

- time management

Marketing

- marketingový plán a hlavní nástroje marketingu

- management a podnikání, cíle managementu

- rozhodovací procesy, rozhodování jako výběr jednoho z možných řešení problému

- organizování a organizační struktury

- dělba práce a organizační kultura

- marketing divadla, jeho úkoly a otázka poptávky

Studijní materiály:

Management

- Mc´Cormic Mark: „Co Vás na Harwardu nenaučí“ a „Co Vás ještě na Harvardu nenaučí“

- Mc´Cormic Mark: „Umění managementu“

- Iacocca: "Mluvit jasně, rady úspěšným?

- Vodáček Leo "Management v USA?

- Marhoulová: "Japonské systémy řízení?

- Bárta : Strategické plánování pro neziskové organizace?

- Coates Charles: "Efektivní řízení? (vyd. Grada publising, s.r.o.)

- Ždímal Milan: "Příručka moderního manažera aneb jak vést sám sebe? (vyd. Management press)

- Blanchard Kenneth, Johnson Spencer: "Minutový manažer? (vyd. Pragma)

- Marhoulová Dagmar: "Japonské systémy řízení?

- Veber Jaromír a kol. :?Základy managementu!" (vyd. Fortuna)

Lidské zdroje

- Růžička Jiří-VŠE "Motivace personálního jednání?

- Davis:?Lidský faktor a personální management?

- Záruba.Aleko: "Základy podnikového managementu?

- Nový a kol. VŠE „Psychologie a sociologie v personálním managementu“

- Polednová, Rezler.? Metodika konkursního řízení?

- Bill Scott a Sven Söderberg: "Umění řídit?

- Michael Armstrong: "Personální management?

- Prof. Josef Koubek - skripta VŠE

- Lee Iacocca: " Lee Iacocca to říká na rovinu?

- Stýblo Jiří: "Manažerská motivační strategie? (vyd.Management press)

- Miskell Jane a Vincent: " Pracovní motivace? (vyd. Grada publishing)

- Di Kamp: "manažer 21. století? (vyd. Grada publishing)

- Armstrong M: "Personální management? (vyd. Grada publishing)

- Bělohlávek F.: "Jak řídit a vést lidi? (vyd.Computer press)

- Smith J.: "Jak zvyšovat produktivitu týmu? (vyd. Computer press)

- Scott Bil a Soderberg Sven: "Umění řídit? (vyd. Victoria publishing)

Management a podnikání

- Fotr: VŠE "Manažerská rozhodovací analýza?

- Vlček: "Hodnotový management?

- Fotr, Dědina: VŠE?Manažerské rozhodování?

- Socher Melvin: „Tajemství úspěchu managera“ (vyd. Victoria publishing)

Marketing

- Kotler, Amstrong : "Principy marketingu?

- Kotler Philip: "Marketing, management?(vyd. Victoria publising)

- Ayars: "Základy teorie a praxe marketingu?

- Slabý: ČZU "Marketingové řízení?

- Tomek :VŠE "Základy marketingové strategie podniků?

- Hron: "Marketingový management?

- Nagyová: VŠE "Marketingová komunikace?

- Hannagan: "Marketing pro neziskový sektor?

- Drucker Peter: "Řízení neziskových organizací- Praxe a principy? (vyd. Management

press)

Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet206ZMM1.html