Filmová řeč 2
- Kód:
- 302FR2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Petr Marek
- Anotace:
-
Teoreticko-praktický výzkum potenciálu základních prvků kinematografického vyjadřování. V prvním semestru se pokusíme o praktickou aplikaci všeobecně známých pravidel. V teoretické části se na filmových ukázkách budeme věnovat rozboru základních i pokročilých figur filmového vyprávění. Skončíme rozborem struktury celovečerního díla.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
OBRAZ
Záběr
Velikost záběru
Rámování
Úhel pohledu
Rakurs
Pohyb
Stylizace snímání
Délka záběru
Informace-emoce-transendence
Hloubka pole, multiplán
Kontext
ZVUK
Hudba
Realismus X poezie
Nekauzální specifická filmová realita
zvukový multiplán
STŘIH
Filmový čas
Rytmus obrazu
Rytmus filmu
Filmový čas
vnitrozáběrová montáž 2
Lineární montáž
Paralelní montáž
Vertikální (intelektuální) montáž
„Hladký“ versus kontrapunktický střih
Interpunkce
Technické základy a triky
PŘEDKAMEROVÁ REALITA
Mizanscéna
Herci
Stylizace
STRUKTURA VYPRÁVĚNÍ
Lineární/ nelineární narace
Kinematografické figury a literární adekvace
- Studijní materiály:
-
Bazin, A.: Co je to film?
Plazewski, J.: Filmová řeč
Ejzenštejn, S. M.: O stavbě uměleckého díla
Ejzenštejn, S. M.: Kamerou, tužkou, perem
Drvota, M. Základní složky filmu
Bresson, R.: Poznámky o kinematografu
Aristotelés: Poetika
Deleuze, G: Film 1. Obraz - pohyb
Deleuze, G.: Cinema 2. The time - image, New York 1986
- Poznámka: