Realizační dílna 1. ročníku 2
- Kód:
- 303RD2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 3/T
- Vyučující:
- Martin Mareček
- Anotace:
-
Smysl dílny je nejen vést studenty v jejich praktických cvičeních, ale také být jakýmsi domovským přístavem, platformou, kde se mluví o filmu, kultuře, životě a světě vůbec.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
- DÍLNA JE SETKÁNÍ. Proces vzájemné kultivace. Útokem i hájením, myšlenkou i vcítěním, jiskrou i zmrazením. Dílna je místo permanentního dění, ale s vhodným zastavením pro intenzivní reakci. Risk i jistota.
Hranice dílny jsou proměnlivé.
- DÍLNA JE HŘIŠTĚ. Otevřená souhra a souboj. Dílna je vhodná pro zkoumání herních (tvůrčích) pozic. Např. z původní pozice umět vystoupit a cvičně zaujmout odlišnou. Spoluhra je i zodpovědná protihra. Dobrý hráč nehraje jen na sebe.
Autor by měl být i autoritou.
- DÍLNA JE KONFRONTACE. Rozmluva nad obecným. Ověřování vnitřních motivací k tvorbě. Promýšlení důvodů a možných významů díla ve společenských souvislostech. Reflexe tématu v připravovaném filmu.
Je (bude) tvůrčí čin přesvědčení (přesvědčivý)?
- DÍLNA JE SERVIS. Průzkum konkrétního. Rozvíjení osobní filmové řeči. Nahlížení možných úhlů pohledu. Prověrka stylů a škály jejich pravidel. Prohlubování mediální gramotnosti a interpretační citlivosti.
Správná otázka směřuje k správné odpovědi.
- DÍLNA NENÍ DOGMA. Provokace inspirací. Přítomní se neujišťují o své jedinečnosti, ale vzájemně se kriticky podněcují. Tvůrčí cílevědomost by neměla vést k samolibému kariérismu. Dílna se nesmí stát uzavřenou sektou - školou jedné řeči.
Originalita nezaručuje osobitost.
- Studijní materiály:
- Poznámka: