Světlotonální koncepce filmu 2
- Kód:
- 304SV2
- Zakončení:
- KZ
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 16/S
- Vyučující:
- Jaromír Šofr
- Anotace:
-
Téma tvoří nadstavbu výuky osvětlování scénické reality, je orientováno především na emocionální dopad volených koncepcí a to vždy s vazbou na technickou bázi zobrazení i vazbou na správnost tvůrčí kalkulace ovlivňované scénářem i smyslem díla. Po zakončení přednáškového cyklu nastává příprava oborového cvičení Světlotonalita.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Teorie a praxe metodiky osvětlovací práce v hraném filmu.
Osvětlování ideální - osvětlování kompromisní.
Kalkulace související s režisersko - hereckými zájmy a potřebami.
Ovlivňování režijní koncepce prospěšnými komplikacemi.
- Studijní materiály:
-
„Making Pictures“ - A hundred Years of European Cinematography, created by IMAGO published in UK by Sears&Pocknell Book, AURUM London (2003), in USA by ABRAMS.
NFA publikace: ILUMINACE, ročník 7, 1995, č.1, str.105: „Pojem virtuozity kameramanské práce“
Str.108: " O umanutosti v tvorbě se zvláštním zřetelem ke kinematografii, o roli náhody ve výtvarném a kinematografickém zobrazování.
- Poznámka: