Dramaturgie pro producenta 2
- Kód:
- 305DP2
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 13/S
- Vyučující:
- Pavel Borovan
- Anotace:
-
Smyslem přednášky je nalézat způsoby a cesty, které mohou vést producenta k dosažení jeho cílů.
Cíle jsou celkem jednoduché:
A, zprostředkovat sdělení, umožnit poznání, poskytnout zábavu - to vše ve prospěch diváka.
B, dosáhnout zisku - to vše ve prospěch svůj, svých spolupracovníků a budoucích projektů.
Přednášky budou doplněny o projekce nových (pokud možno dosud neuvedených) českých filmů a jejich rozbory. Studenti budou odhadovat ohlasy diváků a komerční výsledky těchto filmů.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1, Divák - cílová skupina - mocný, který rozhoduje o bytí a nebytí, nebo materiál, který je možno zpracovat podle vlastní potřeby.
2, Komunikace s divákem - dílo bez diváka postrádá většinu svého smyslu. Producentovou stejně jako autorovou ambicí má být komunikace s divákem - snaha, aby jejich sdělení slyšelo a pochopilo co nejvíc lidí. Producent by měl svým snažením napomoci vzájemnému dorozumění mezi autorem a divákem.
3, Myslíme na diváka při volbě tématu i při jeho zpracování.
4, Ve finále i ta nejkrásnější kniha může zůstat na regálu, ale i tvrdý rohlík se dá prodat.
5, Zisk není neslušné slovo, zisk nám může poskytnout věší svobodu v při příštím rozhodování.
- Studijní materiály:
-
Jean - Claude Carriere : Vyprávět příběh
- Poznámka: