AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Ekonomické aplikace 2

Zapsat
Kód:
305EA2
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Luboš Vála
Anotace:

Formou aktivního kontaktu mezi přednášejícím a posluchači předat poznatky o využívání ekonomických nástrojů při producenské činnosti. Zdůraznění rozdílu mezi produkcí a producenstvím.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

1/ Úvod, seznámení s předmětem, návaznosti na jiné předměty, pohled do historie.

2/ Základní typy financovníní projektů, studiový systém, nezávislé projekty, závislost producenta na financiérech, výhody a nevýhody. Časová hodnota investice a budoucích příjmů, daňový pohled.

3/ Základní zdroje financování projektu: vlastní investice, úvěr, podílnictví, prodej budoucích výnosů, sponzorství, podpory, služby. Garance výnosů. Analýza trhu: základy pro nastavení prodeje, odhad výnosů, garance výnosů. Výběr partnerů pro realizaci prodejů.

4/ Výběr způsobu financování ( odložené platby, investice, úvěr, budoucí výnosy a prodej práv).

5/ Obchodní a finanční plán: sestavování plánu, sestavení pořadí na splácení závazků, rizika příjmů. Koprodukce , její výhody a nevýhody.

6/ Obchodní smlouva v produkci: příprava smlouvy ve smyslu realizace obchodních cílů, právní rámec a smluvní volnost. Příprava smlouvy, podstatné části a specifika produkce.

7/ Smlouva o produkčních službách: vymezení pojmu produkční služba, rozhodovací pravomoce partnerů, podmínky realizace služby, termíny dodávek služeb, povinnosti partnerů, stanovení ceny.

8/ Koprodukční smlouva: vznik koprodukčního vztahu, volba partnera, zajištění práv, vkladů a podmínek spolupráce.

9/ Koprodukční smlouva: vymezení vkladů, povinnosti partnerů, vymezení podílu na výnosech z prodeje práv, formy vymezování podle hledisek právních, empirických a demografických.Státní a evropská podpora koprodukce, státní registrace a povinnosti ze zákona.

10/ Rizika selhání partnera, pojištění obecně, pojistění dokončení filmu ( completion bond).

11/ Prodeje práv: vymezení pojmu právo, charakteristika jednotlivých typů práv z hlediska producenta, postupy sestavování plánu prodejů, sales agent, jednotlivé typy prodejů, náklady prodejů, příjmy producenta.

12/ Financování projektu: platební podmínky, platební nástroje, toky prostředků a daňový pohled.

13/ Trvalé vztahy spolupráce, dlouhodobé smlouvy, joint - ventures.

14/ Závěr, hodnocení semestru, hodnocení studentů.

Úkoly:

aktivní účast na přednáškách a kritický pohled na přednášenou problematiku.

Hodnocení:

Účast v diskusi : 50 %

Ústní zkouška : 50 %

Jméno přednášejícího : Luboš Vála

Kontakt : 602 202023 , lubos.vala@volny.cz

Konzultační hodiny : dle domluvy

Studijní materiály:

vlastní rozmnožené koprodukční smlouvy

Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet305EA2.html