Elektronická zábava: současná tvorba a hlavní aspekty výroby
- Kód:
- 305MEZS
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 9/S
- Vyučující:
- Pavel Borovan
- Anotace:
-
Modulová výuka KP proběhne v pátek 3. 3. 2006 od 9-16h v učebně 2 na FAMU.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1. Minulost a přítomnost herního průmyslu
Co je vlastně „hra“? Jaký je rozdíl mezi počítačovou hrou a video hrou?
Jakým vývojem prošly hry během své dvacetileté historie a v jakém stavu se nyní nachází herní průmysl?
2. Současná tvorba
- Herní trh a platformy - Kdo vlastně kupuje a hraje hry? Na čem všem se hraje?
- Žánry - Co jsou FPS, strategie, RPG, sporty, adventury, simulátory?
- Česká tvorba - Kteří čeští vývojáři a vydavatelé jsou úspěšní ve světě? Co zde vzniklo a vzniká?
3. Film a hry
- Hry podle filmů - Hry vznikají v licenci nových i starších filmů. Jaké jsou mezi nimi rozdíly?
- Filmy podle her - Filmy podle her jsou bez výjimky neúspěšné. Proč?
- Filmová tvorba ve hrách - Jaké trailery a intra vytvářejí filmoví tvůrci pro dnešní hry?
4. Nezávislé a experimentální hry
- Nezávislé hry - Jak vypadají a vznikají nezávislé a experimentální hry?
- Financování - Jak zahraniční univerzity a filmové granty podporují vznik nezávislých her?
- Nezávislé labely - Jak probíhá nezávislá distribuce počítačových her?
5. Herní profese
- Vzdělání - Jaké jsou podmínky pro vzdělání v oboru vývoje her v ČR a ve světě?
- Rozpad studiového systému - Jak se rozpad studiového systému odráží v současné produkci her?
- Složení vývojového týmu - Kdo se podílí na vzniku hry a kdo poskytuje zázemí pro vývoj?
- Filmaři v herním průmyslu - Které filmové profese nacházejí uplatnění při vývoji her?
6. Proces vývoje
- Obecná fakta - Jak dlouho vzniká hra, kolik stojí její vývoj a z čeho je financován?
- Od námětu k design dokumentu - Čím musí projít námět na hru, aby mohl být realizován?
- Programování - Jak vypadá herní programování a jaké jsou trendy?
- Grafika - Jak vzniká grafika a animace pro současné hry?
- Hudba a zvuk - Liší se něčím hudba a ozvučení hry od filmu?
7. Vydání a distribuce
- Vydání hry - Co všechno souvisí s vydáním herního titulu a kdo se na něm podílí?
- Distribuce hry - Jakými cestami putuje hra od výrobce k hráči?
- Životnost hry - Jak dlouho zůstává počítačová hra atraktivní a čím je to ovlivněno?
8. Budoucnost her
- Herní trendy - Kam směřuje současný vývoj her? Jaké hry budeme hrát za pět let?
- Interaktivní film - Čeká interaktivní film masové rozšíření? Na jaké platformě?
- Budoucí technologie - Jaké technologie jsou vyvíjeny pro budoucí uplatnění v oblasti her?
Přednášející: Lubor Kopecký ((lubor.kopecky@sleepteam.com), Pavel Borovan
Termíny a místo konání: pátek 3. 3. 2006 od 9-16h, FAMU učebna 2
Podmínky atestace: Zá/1 - za 100% účast
- Studijní materiály:
- Poznámka: