AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Elektronická zábava: současná tvorba a hlavní aspekty výroby

Zapsat
Kód:
305MEZS
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
9/S
Vyučující:
Pavel Borovan
Anotace:

Modulová výuka KP proběhne v pátek 3. 3. 2006 od 9-16h v učebně 2 na FAMU.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

1. Minulost a přítomnost herního průmyslu

Co je vlastně „hra“? Jaký je rozdíl mezi počítačovou hrou a video hrou?

Jakým vývojem prošly hry během své dvacetileté historie a v jakém stavu se nyní nachází herní průmysl?

2. Současná tvorba

- Herní trh a platformy - Kdo vlastně kupuje a hraje hry? Na čem všem se hraje?

- Žánry - Co jsou FPS, strategie, RPG, sporty, adventury, simulátory?

- Česká tvorba - Kteří čeští vývojáři a vydavatelé jsou úspěšní ve světě? Co zde vzniklo a vzniká?

3. Film a hry

- Hry podle filmů - Hry vznikají v licenci nových i starších filmů. Jaké jsou mezi nimi rozdíly?

- Filmy podle her - Filmy podle her jsou bez výjimky neúspěšné. Proč?

- Filmová tvorba ve hrách - Jaké trailery a intra vytvářejí filmoví tvůrci pro dnešní hry?

4. Nezávislé a experimentální hry

- Nezávislé hry - Jak vypadají a vznikají nezávislé a experimentální hry?

- Financování - Jak zahraniční univerzity a filmové granty podporují vznik nezávislých her?

- Nezávislé labely - Jak probíhá nezávislá distribuce počítačových her?

5. Herní profese

- Vzdělání - Jaké jsou podmínky pro vzdělání v oboru vývoje her v ČR a ve světě?

- Rozpad studiového systému - Jak se rozpad studiového systému odráží v současné produkci her?

- Složení vývojového týmu - Kdo se podílí na vzniku hry a kdo poskytuje zázemí pro vývoj?

- Filmaři v herním průmyslu - Které filmové profese nacházejí uplatnění při vývoji her?

6. Proces vývoje

- Obecná fakta - Jak dlouho vzniká hra, kolik stojí její vývoj a z čeho je financován?

- Od námětu k design dokumentu - Čím musí projít námět na hru, aby mohl být realizován?

- Programování - Jak vypadá herní programování a jaké jsou trendy?

- Grafika - Jak vzniká grafika a animace pro současné hry?

- Hudba a zvuk - Liší se něčím hudba a ozvučení hry od filmu?

7. Vydání a distribuce

- Vydání hry - Co všechno souvisí s vydáním herního titulu a kdo se na něm podílí?

- Distribuce hry - Jakými cestami putuje hra od výrobce k hráči?

- Životnost hry - Jak dlouho zůstává počítačová hra atraktivní a čím je to ovlivněno?

8. Budoucnost her

- Herní trendy - Kam směřuje současný vývoj her? Jaké hry budeme hrát za pět let?

- Interaktivní film - Čeká interaktivní film masové rozšíření? Na jaké platformě?

- Budoucí technologie - Jaké technologie jsou vyvíjeny pro budoucí uplatnění v oblasti her?

Přednášející: Lubor Kopecký ((lubor.kopecky@sleepteam.com), Pavel Borovan

Termíny a místo konání: pátek 3. 3. 2006 od 9-16h, FAMU učebna 2

Podmínky atestace: Zá/1 - za 100% účast

Studijní materiály:
Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet305MEZS.html