Marketing - orientace na spotřebitele
- Kód:
- 305MOS
- Zakončení:
- KZ
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Ivan Tomek
- Anotace:
-
Seminář seznamuje se základy a aktuálními trendy marketingu s důrazem na oblast audiovize a kultury. Vycházíme z orientace na potřeby cílové skupiny, jejich vyhledávání, uspokojování a formování. Vzhledem k tomu, že autor semináře se tímto oborem prakticky živí, používá příklady z praxe, case studies apod.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1) Co je marketing, co jsou potřeby zákazníka (zejména odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb), chování spotřebitele (rozhodovací proces při výběru produktu)
2) Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy (příjmy, životní cykly, životní styly)
3) Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli Internetu
4) Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata
5) Zboží - produkt - služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
6) Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje (příklad Fernet Stock * Becherovka)
7) Hledání a využívání marketingových příležitostí
- tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,
- jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce
- zpětná vazba
8) Základy z oblasti CRM, aplikační postupy
9) Základy Public relations
10) Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi
11) Marketingová komunikace
- Studijní materiály:
-
Philip Kotler, Marketing, libovolné vydání Grada po roce 1995
Philip Kotler, Marketing Management, libovolné vydání Grada
Dušan Pavlů, Efektivní marketingová komunikace, Grada
Gustav Tomek, Věra Vávrová, Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada
Kjell, A. Nodrström, Jonas Ridderstale : Funky Business, Grada 2005
Časopisy Marketing & Media, Strategie
- Poznámka: