Mediální právo
- Kód:
- 305MP
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 16/S
- Vyučující:
- Petr Ostrouchov
- Anotace:
-
Právní úprava a regulace médií v České republice (rozhlasové a televizní vysílání, tisk, internet, audiovize, regulace reklamy). Podmínky podnikání na mediálním trhu, regulační orgány státu, stavovská a profesní samoregulace. Základy soutěžního práva. Ochrana osobnosti a dobré pověsti a názvu právnických osob v médiích.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1. Obecně o médiích - pojem, systém, právní úprava.
2. Rozhlasové a televizní vysílání. Směrnice EU a Rady Evropy vztahující se k vysílání.
3. Tisková média a internet.
4. Audiovize - podmínky podnikání, koprodukční vztahy včetně mezinárodních.
5. Regulace reklamy - obecně a ve vysílání, klamavá a skrytá reklama, product placement.
6. Nekalá soutěž a ochrana spotřebitele. Zákon o ochraně hospodářské soutěže.
7. Ochrana osobnosti a ochrana dobré pověsti a názvu právnické osoby v médiích.
8. Obecně o regulačních orgánech a nástrojích mediálního trhu v ČR.
Podmínkou atestace je úspěšné složení ústní zkoušky a alespoň 75% účast na přednáškách.
- Studijní materiály:
-
Petr Ostrouchov: Audiovizuální a mediální právo; AMU 2006
Aleš Rozehnal: Mediální právo; Aleš Čeněk s.r.o. 2004
Zuzana Císařová, Veronika Křesťanová: Zákon o regulaci reklamy; Linde 2002
Filip Winter a kolektiv: Právo a reklama; Linde 1996
Karel Knap, Jiří Švestka, Oldřich Jehlička, Pavel Pavlík, Vladimír Plecitý: Ochrana osobnosti; Linde 2004
Stanislav Devátý, Petr Toman: Ochrana dobré pověsti a názvu právnických osob; Linde 2001
- Poznámka: