AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Šíření audiovizuální tvorby 2

Zapsat
Kód:
305SAT2
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Aleš Danielis
Anotace:

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu. Úvodní část je věnována detailní analýze potenciální příjmu z šíření AVZ a postupy výpočtu estimace výnosů. Druhá přípravě filmu k vydání do filmové distribuce s ohledem na sestavení rozpočtu a marketingového plánu.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů

2. Ekonomické zdroje vlastní filmové distribuce

3. Estimace výnosu konkrétního filmu

4. Náklady na šíření audiovizuální tvorby

5. Technické a produkční náklady

6. Marketing 1

7. Marketing 2

8. Marketing 3

9. Marketing 4

10. Akvizice filmů 1

11. Akvizice filmů 2

12. Vnitřní náklady distribuční organizace

13. Aproximativní bilance distribuce filmu

Předmět je zakončen zápočtovou prací, kterou je ekonomická kalkulace distribučního rozpočtu vybraného filmu, její zdůvodnění a stanovení základní marketingové strategie filmu.

Studijní materiály:

Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce

Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce

Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce

Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.

Základem je průběžné sledování vývoje filmového trhu, který v současné době zprostředkovávají nejlépe časopis Filmový přehled a deník Hospodářské noviny, zejména v pravidelné rubrice Zábavní průmysl. Zahraniční trh je mapován nejlépe odbornými časopisy Variety, Screen International a Screen Digest. Obdobné informace přináší i řada jiných amerických, německých, francouzských či italských periodik. Informace dnes není nutné přijímat v běžné tiskové formě, ale jsou přístupné i prostřednictvím Internetu.

Předpokladem k úspěšnému absolvování předmětu je vlastní zkušenost z návštěv kin, studenti by se rozhodně neměli omezovat jen na uzavřené projekce a zvláštní akce. Předpokládám osobní zkušenost z návštěvy multiplexu, artkina, doporučené je i členství v některém filmovém klubu resp. znalost prostředí kin některého menšího města.

Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet305SAT2.html