AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Šíření audiovizuální tvorby 3

Zapsat
Kód:
305SAT3
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Anotace:

Cílem přednášky je vybavit studenty znalostmi umožňující jim samostatné vyjednávání o licenčních a distribučních smlouvách a orientaci v nich. Je věnována zejména obchodnímu vyjednávání a právním aspektům uzavírání licenčních a distribučních smluv. Významná část semestru je věnována anglickému a českému pojmosloví, které se při vyjednávání a uzavírání smluv používá.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

1. Základní pojmy užívané v mezinárodním obchodu s filmem 1

2. Základní pojmy užívané v mezinárodním obchodu s filmem 2

3. Základní pojmy užívané v mezinárodním obchodu s filmem 3

4. Základní právní východiska

5. Financování výroby a její šíření

6. Smluvní vyjednávání

7. Struktura distribuční smlouvy

8. Základní vymezení obsahu distribuční smlouvy

9. Ekonomické náležitosti distribuční smlouvy

10. Smluvní vztah mezi distributorem a provozovatelem kina

11. Obchodní aktivity přidružené k šíření filmů

12. Audiovizuální prostředí v České republice

13. Audiovizuální prostředí v Evropské unii a ve světě.

Předmět je ukončen soubornou zkouškou za všechny tři přednášky oboru Šíření audiovizuální tvorby 1 - 3. Při zkoušce musí každý student odpovědět na tři otázky. První otázka je z orientace v současném českém i zahraničním audiovizuálním trhu, jeho zákonitostech a východiscích. Druhá otázka vyžaduje vysvětlení základního významu a kontextu některého ze základních pojmů, které se ve filmové distribuci v mezinárodním kontextu používají. Třetí otázka se vztahuje k obecným zásadám i některým detailům licenčních a distribučních smluv. V případě sporného nebo nejasného výsledku je možné položit čtvrtou otázku navazující na kalkulaci distribučních nákladů.

Studijní materiály:

Ivo Telec - Přehled práva duševního vlastnictví 1 - licenční smlouva

Filip Bobiňski - Financování a distribuce filmu - diplomová práce

Základem je průběžné sledování vývoje filmového trhu, který v současné době zprostředkovávají nejlépe časopis Filmový přehled a deník Hospodářské noviny, zejména v pravidelné rubrice Zábavní průmysl. Zahraniční trh je mapován nejlépe odbornými časopisy Variety, Screen International a Screen Digest. Obdobné informace přináší i řada jiných amerických, německých, francouzských či italských periodik. Informace dnes není nutné přijímat v běžné tiskové formě, ale jsou přístupné i prostřednictvím Internetu.

Studijní texty - slovník pojmů, mezinárodní vzorová distribuční smlouva, česká vzorová distribuční smlouva, všeobecné obchodní podmínky.

Poznámka:

Tento předmět nebude v roce 2005/06 přednášen.

Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet305SAT3.html