Seminář k současné distribuci
- Kód:
- 305SSD
- Zakončení:
- KZ
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Aleš Danielis
- Anotace:
-
Cílem semináře je poskytnout studentům orientaci v současné filmové distribuci a umožnit jim zamyslet se nad jejím vývojem a možnostmi. Seznámit je s nejnovějšími trendy a zároveň jim umožnil aktivně se vyjádřit k současným problémům filmové distribuce a zamyslet se nad jejich řešením. Pro studenty magisterského studia ostatních kateder má seminář umožnit aktuální orientaci v obchodu s AVZ a filmové distribuci.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1. Nejnovější trendy filmového trhu a distribuce do kin ve světě
2. Nejnovější trendy filmového trhu a distribuce do kin v ČR
3. Šíření AVZ do domácností - televize a home entertainment
4. Nové formy šíření AVZ, fenomén digitalizace, interaktivita, pirátství a možné formy obrany
5. Obchodní aktivity a vyjednávání spojené s poskytování licenčních práv a jejich obchodním využitím. Mezinárodní filmový trh.
6. Právní prostředí v České republice a Evropské unii, vývoj, podpory, regulace. Role ČFK, APA, UFD, APK apod.
7. Diskuse věnovaná jednotlivým seminárním pracím a tématům studentů
Ze zaměření semináře vyplývá, že předem jsou stanoveny pouze základní tématické okruhy, ale jejich dílčí naplnění závisí i na aktivitě a směřování samotných studentů. V diskusi se studenty se lze věnovat i některým dílčím otázkám z oboru, které pociťují pro jejich budoucí profesi za nejdůležitější.V průběhu semináře počítám i s využitím externích odborníků. Podmínkou naplnění seminář je písemná práce z oboru v rozsahu cca 3 strany strojopisu a prezentace jejich závěrů v průběhu vlastního semináře. Téma je stanoveno v průběhu semináře po individuální dohodě mezi vyučujícím a posluchači.
- Studijní materiály:
-
Základem je průběžné sledování vývoje filmového trhu, který v současné době zprostředkovávají nejlépe časopis Filmový přehled a deník Hospodářské noviny, zejména v pravidelné rubrice Zábavní průmysl. Zahraniční trh je mapován nejlépe odbornými časopisy Variety, Screen International a Screen Digest. Obdobné informace přináší i řada jiných amerických, německých, francouzských či italských periodik. Informace dnes není nutné přijímat v běžné tiskové formě, ale jsou přístupné i prostřednictvím Internetu.
Předpokladem k úspěšnému absolvování předmětu je vlastní zkušenost z návštěv kin, studenti by se rozhodně neměli omezovat jen na uzavřené projekce a zvláštní akce. Předpokládám osobní zkušenost z návštěvy multiplexu, artkina, doporučené je i členství v některém filmovém klubu resp. znalost prostředí kin některého menšího města.
Jednoznačně předpokládám znalost zákonů, které obchod s filmem bezprostředně ovlivňují - autorský zákon, zákon o audiovizi a zákon o fondu kinematografie.
John W. Cones - Film, Finance & Distribution - 1992
Mezinárodní a česká vzorová distribuční smlouva.
When Audio-visual meets Finance - Audiovisual Eureka - 1998 a pozdější vydání
- Poznámka: