AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Seminář k současné distribuci

Zapsat
Kód:
305SSD
Zakončení:
KZ
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Aleš Danielis
Anotace:

Cílem semináře je poskytnout studentům orientaci v současné filmové distribuci a umožnit jim zamyslet se nad jejím vývojem a možnostmi. Seznámit je s nejnovějšími trendy a zároveň jim umožnil aktivně se vyjádřit k současným problémům filmové distribuce a zamyslet se nad jejich řešením. Pro studenty magisterského studia ostatních kateder má seminář umožnit aktuální orientaci v obchodu s AVZ a filmové distribuci.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

1. Nejnovější trendy filmového trhu a distribuce do kin ve světě

2. Nejnovější trendy filmového trhu a distribuce do kin v ČR

3. Šíření AVZ do domácností - televize a home entertainment

4. Nové formy šíření AVZ, fenomén digitalizace, interaktivita, pirátství a možné formy obrany

5. Obchodní aktivity a vyjednávání spojené s poskytování licenčních práv a jejich obchodním využitím. Mezinárodní filmový trh.

6. Právní prostředí v České republice a Evropské unii, vývoj, podpory, regulace. Role ČFK, APA, UFD, APK apod.

7. Diskuse věnovaná jednotlivým seminárním pracím a tématům studentů

Ze zaměření semináře vyplývá, že předem jsou stanoveny pouze základní tématické okruhy, ale jejich dílčí naplnění závisí i na aktivitě a směřování samotných studentů. V diskusi se studenty se lze věnovat i některým dílčím otázkám z oboru, které pociťují pro jejich budoucí profesi za nejdůležitější.V průběhu semináře počítám i s využitím externích odborníků. Podmínkou naplnění seminář je písemná práce z oboru v rozsahu cca 3 strany strojopisu a prezentace jejich závěrů v průběhu vlastního semináře. Téma je stanoveno v průběhu semináře po individuální dohodě mezi vyučujícím a posluchači.

Studijní materiály:

Základem je průběžné sledování vývoje filmového trhu, který v současné době zprostředkovávají nejlépe časopis Filmový přehled a deník Hospodářské noviny, zejména v pravidelné rubrice Zábavní průmysl. Zahraniční trh je mapován nejlépe odbornými časopisy Variety, Screen International a Screen Digest. Obdobné informace přináší i řada jiných amerických, německých, francouzských či italských periodik. Informace dnes není nutné přijímat v běžné tiskové formě, ale jsou přístupné i prostřednictvím Internetu.

Předpokladem k úspěšnému absolvování předmětu je vlastní zkušenost z návštěv kin, studenti by se rozhodně neměli omezovat jen na uzavřené projekce a zvláštní akce. Předpokládám osobní zkušenost z návštěvy multiplexu, artkina, doporučené je i členství v některém filmovém klubu resp. znalost prostředí kin některého menšího města.

Jednoznačně předpokládám znalost zákonů, které obchod s filmem bezprostředně ovlivňují - autorský zákon, zákon o audiovizi a zákon o fondu kinematografie.

John W. Cones - Film, Finance & Distribution - 1992

Mezinárodní a česká vzorová distribuční smlouva.

When Audio-visual meets Finance - Audiovisual Eureka - 1998 a pozdější vydání

Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet305SSD.html