AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Dílna střihové skladby 5

Zapsat
Kód:
306DSS5
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
3/T
Vyučující:
Jan Daňhel, Antonie Janková, Ivo Trajkov, Drahomira Vihanová
Anotace:

Dílna by měla akcentovat otevřené formy myšlení o filmu a filmem, konkrétně pak obrazu a zvuku, sledovat jejich vztahy(nejen) s důrazem na střihovou skladbu a na otevřenou formu záběru-sekvence-filmu.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

Klíčové slovo: ANALOGIE

Pomocné výrazy: Alchymie, Anachronismus, Anarchismus, Bresson, Flusser, Godard, Hudba, Kinematograf, Obraz, Rám, Rozdělení, Spojení, Surrealismus, Zvuk.

Ideál.

Dílnu (hřiště) vnímám jako LABORATORIUM „starých“,alchymista byl tehdy plně přítomen transmutaci materie; každá fáze proměny hmoty pak přímo animovala proměnu adeptova vědomí (a naopak). Praxe a teorie je v dialektické rovnováze..

Teze.

Střihová skladba, jako myšlení o filmu(a skrze film), vzhledem k jeho komplexnosti a potenci.

Osvobozování se od diktátu trhu; - neupřednostňuji tedy to, co Film je, ale to, co teprve bude.

Učit se číst materiál a učit se učit číst materiál (režiséra).

Princip hry. Rozšíření herního pole „myšlení o filmu“ o kontext výtvarného projevu, divadla, hudby či fotografie, jako obecných principů spojení a vzájemného rozpouštění obrazu a zvuku. Zvuku jsme stále ještě dlužni.

Akcent na otevřenou formu záběru-sekvence-filmu, zejména s ohledem na možnosti rozšiřování a osvobozování prostor obrazu a zvuku, rámu a mimoobrazového pole.

Pozornost ke skutečnosti a jejím průběhům.. Sen, podvědomí, záslechy, řečové stereotypy, montážní představy - sleduj bližního..

Dialog, výzva k JEDINEČNOSTI VÝRAZU. Princip touhy - princip reality.

Pedagog: Mgr. Jan Daňhel

kontakt: 777 317 311

Studijní materiály:
Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet306DSS5.html