Dílna střihové skladby 5
- Kód:
- 306DSS5
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 3/T
- Vyučující:
- Jan Daňhel, Antonie Janková, Ivo Trajkov, Drahomira Vihanová
- Anotace:
-
Dílna by měla akcentovat otevřené formy myšlení o filmu a filmem, konkrétně pak obrazu a zvuku, sledovat jejich vztahy(nejen) s důrazem na střihovou skladbu a na otevřenou formu záběru-sekvence-filmu.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Klíčové slovo: ANALOGIE
Pomocné výrazy: Alchymie, Anachronismus, Anarchismus, Bresson, Flusser, Godard, Hudba, Kinematograf, Obraz, Rám, Rozdělení, Spojení, Surrealismus, Zvuk.
Ideál.
Dílnu (hřiště) vnímám jako LABORATORIUM „starých“,alchymista byl tehdy plně přítomen transmutaci materie; každá fáze proměny hmoty pak přímo animovala proměnu adeptova vědomí (a naopak). Praxe a teorie je v dialektické rovnováze..
Teze.
Střihová skladba, jako myšlení o filmu(a skrze film), vzhledem k jeho komplexnosti a potenci.
Osvobozování se od diktátu trhu; - neupřednostňuji tedy to, co Film je, ale to, co teprve bude.
Učit se číst materiál a učit se učit číst materiál (režiséra).
Princip hry. Rozšíření herního pole „myšlení o filmu“ o kontext výtvarného projevu, divadla, hudby či fotografie, jako obecných principů spojení a vzájemného rozpouštění obrazu a zvuku. Zvuku jsme stále ještě dlužni.
Akcent na otevřenou formu záběru-sekvence-filmu, zejména s ohledem na možnosti rozšiřování a osvobozování prostor obrazu a zvuku, rámu a mimoobrazového pole.
Pozornost ke skutečnosti a jejím průběhům.. Sen, podvědomí, záslechy, řečové stereotypy, montážní představy - sleduj bližního..
Dialog, výzva k JEDINEČNOSTI VÝRAZU. Princip touhy - princip reality.
Pedagog: Mgr. Jan Daňhel
kontakt: 777 317 311
- Studijní materiály:
- Poznámka: