AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Praktická dramaturgie krátkého filmu

Zapsat
Kód:
306PDKF
Zakončení:
Z
Kredity:
2
Rozsah:
12/S
Vyučující:
Pavel Jech
Anotace:

V tomto modulu mají studenti za cíl napsat scénář, podle kterého je možné natočit krátký film. Studenti navrhují a prezentují nápady, odevzdávájí skicy jednotlivých charakterů, základní osnovy, první verze scénáře a jeho další přepracování při striktním dodržení termínů odevzdání - takže jejich práce může být instruktorem spravedlivě hodnocena a také předčítána před celou skupinou. Napsání a přepsání alespoň dvou verzí scénáře je podmínkou úspěšného absolvování modulu.

Požadavky:

žádné

Cíle studia:

Realizace scénáře na krátký film.

Osnova (a sylabus):

Od studentů se očekává, že se budou společně s instruktorem aktivné podílet na kritickém hodnocení práce svých kolegů. Studijní skupina se snaží odhalit a upřesnit záměry autora scénáře, pomoci přesně formulovat smysl příběhu, vystihnout motivace jednotlivých charakterů a poměřit úspěšnost práce stupněm zaujetí diváka. Studenti, díky znalostem teorie dramaturgie a principů dramatu, ale hlavně díky důvěře ve své vnitřní instinkty a jejich kultivování, pomáhají odhalovat a formulovat slabiny v práci svých kolegů, a tak je motivovat k hledání efektivnějších a inspirovanějších řešení. Při hodnocení těchto prací ve vývoji je důraz kladen na otázky, ne na odpovědi, protože přepracovávání scénáře jediný způsob jak dosáhnout úspěchu.

Termíny je bezpodmínečně nutné dodržovat, pokud má někdo problém, je potřeba včas informovat instruktora.

1. setkání - lekce:

1) Úvod do dramatické formy, Aristotel, klasická scénáristická stavba

2) Smysl vyprávění

3) Desatero scénáře ke krátkému filmu

4) Jak podat příběh

úkol: příprava 3 až 5 příběhů k podání

četba: Howard, introduction, pages 21-27, Cooper & Dancyger, ch. 1

2. setkání - vyprávění příběhů

úkol: napsání skicy charakteru:

1) esej o dramatické postavě

2) krátká esej o dramatickém konfliktu spojená s postavou

lekce:

1) charakter a dramatický konflikt

2) touhy a potřeby dramatické postavy

3) vývoj protagonisty

četba: Howard: p.28-31; p.43-49; p63-65, Cooper & Dancyger, ch. 4, ch. 9

3. setkání - čtení eseje o dramatické postavě a eseje o dramatickém konfliktu

lekce:

1) stavba příběhu podle dramatické křivky

2) „crisis decision“

3) postava versus děj

4) vcítění a ztotožnění

úkol: vytvoření osnovy a označení základních dramatických bodů

četba: Howard, p.32-33, p. 78-81, Cooper & Dancyger, ch. 5

4. setkání - čtení osnovy

lekce: formát scénáře: filosofie a důvody

četba: Howard p.52-54, p.66-68, p.76-78, Cooper & Dancyger, ch. 2 and 3

5. setkání - konsultace první verze scénáře

lekce: techniky vyprávění a dramatická strategie

četba: Howard p. 37-39; p.68-70, Cooper & Dancyger, ch. 6

6. setkání - četba druhé verze scénáře

četba: Howard, p.60-62, p.72-73, Cooper & Dancyger, ch. 8

Studijní materiály:
Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet306PDKF.html