Technologie střihu v praxi
- Kód:
- 306TSP
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 12/S
- Vyučující:
- Michal Lánský
- Anotace:
-
Cílem předmětu je rozšířit technologické zázemí studentů při používání digitálních technologií a názorně ukázat jejich vazbu na klasické technologie výroby filmu pro distribuci. Metodou je názorná ukázka jednotlivých kroků ve střižně na příkladech ze současné praxe. Bonus: Rozbor filmu Amadeus directors cut versus original release.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Všechny hodiny jsou ve střižně.
Úvod: Co je třeba kontrolovat a požadovat před natáčením.
Formát - framing chart, srovnání možné výsledné formáty. Podrobný rozbor snímací frekvence 24 fps versus 25 fps. Koho se týká. Jsou nějaké omezení.
Super 35mm, 35 mm 3 perf. 35 mm 2 perf. Problémy projekce nestandardních formátů.
Návaznost zvolených technologických postupů. Formulář spefikace přepisu z filmu.
Každý spefikuje svůj vstup, tedy střižna je závislá technologii střihu negativu. Většina fatálních chyb je na počátku banální.
Podrobný rozbor timecode u HDV, problémy confirmace v HD z HDV. Jak obejít přepisy do HDCAM a SD. Práce ve formátu 1080.
Systém značení, skript je střihač na natáčení. Americká metoda zápisu do scénáře. Vstup do technického scénáře nebo storyboardu. Sam O?Steen, střihač, který býval většinou na natáčení. Výhody a úskalí této metody. Přebírání denních prací a střih během natáčení. 1. verze střihu bez režiséra - výhody.
Specifikace pro přepis z filmu.
Metody synchronizace. Úskalí synchronizace na přepisu.Problémy zpoždění LCD a plasma obrazovek a projektorů.
Moje metoda řazení materiálu a jeho značení. Možná úskalí Key Kode a jeho zobrazení. Flex file a jeho možnosti. Problatika použítí hudebního layout hudeb, které nelze koupit pro výsledný film. Kontrola projekcí filmu bez zvuku. Příliš mnoho stop, příliš málo lehkosti střihnout. Intuitivní řažení pro klip v synchronu. Kontrolní projekce a jejich účel. Formulář pro kontrolní projekci. Změny a zase změny. Výhoda a nevýhoda nelineárních systému. Můj způsob vedení verzí střihu. Alternativní technologický postup místo projekce denních prací výběr hracích záběrů.
Střih negativu s přesahy pro scan a digitální intermediát. Střih negativu A-B pás pro 16 mm a možnosti zvětšení do 35 mm. Předávání materiálu pro trik.
Zadávání titulků - nikdy není brzy.
Budoucnost filmových kopií. Digitální kino.
Srovnání režisérské a producentské verze filmu Amadeus, porovnání změn charakteru postav zkrácením. Změna proporcí filmu mění také tempo. Vnímání délky. Subjektivnost vjemu.
Co většinou ze filmu vypadne, stručná demostrace na deleted scenes z vybraných filmů.
Porovnání možností změn mezi střihem a scénářem.
- Studijní materiály:
-
Francois Truffaut: Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČS filmový ústav, 1986
Karel Reisz: The technique of Film Editing ,2nd Edition Focal Press 1968, 2002
Dominic Case: Film Technology in postproduction, Focal Press 2001
Walter Murch: In the blick of an eye, 2nd edition Silman-James Press 1998
Barbara Clark-Susan J.Spohr: Guide to postproduction for TV and Film , 2nd edition Focal Press 2002
Ken Dancyger: The technique of film and video editing 3rd edition Focal Press 2000
Peter Biskind: Easy Riders Ragging Bulls, Simon & Schuster, 1998
Peter Biskind: Down and dirty pictures, Bloomsbury 2004
Robert McKee: Story, Methuen 1998
Syd Field: Screenplay,3rd edition Dell Publishing 1994
Alistair Owen: Story and Character,Bloomsbury 2003
George Perry: Steven Spielberg,Orion 1998
- Poznámka: