Reklamní fotografie
- Kód:
- 307RFO
- Zakončení:
- KZ
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Štěpán Grygar, Jan MĚŘIČKA, Rudolf Prekop, Bohumír Prokůpek
- Anotace:
-
Základní seznámení s prací pro využití fotografie v reklamě. Student je veden k zvládnutí technické stránky vzniku fotografie až po konečné zpracování. Dokonalé řemeslné zpracování je zde zásadním předpokladem pro realizaci vlastních nápadů.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Teoretická část poskytne seznámení s využitím fotografie pro reklamní účely na základě ukázek.
Svůj záměr každý student či studentka písemně zdůvodní a popíše svůj fotografický přístup a zamýšlené grafické řešení. Tuto explikaci předloží na druhé hodině semináře, kdy při konzultaci s pedagogem bude posuzována vhodnost výběru, zvolený přístup a bude dohodnuto použití černobílého či barevného materiálu.
Praktická část bude zahrnovat společné konzultace nad vznikajícími fotografiemi.
Fotografie se nejprve konzultují s příslušným pedagogem - fotografem (část 1/ s B. Prokůpkem, část 2/ s Š. Grygarem, část 3/ s R. Prekopem a část 4/ podle zvoleného tématu) a po jejich odsouhlasení se realizuje grafická stránka.
Cílem tohoto předmětu je vést studenty k invenčnímu řešení grafické stránky úkolů z oblasti reklamní fotografie. Důraz bude kladen jak na kreativitu, tak na koncepční uchopení celého problému a jednotu obrazové a typografické stránky zadání.
Současně se budou konat společné konzultace, které jsou povinné a jejichž termíny budou oznámeny po zahájení výuky.
Úkoly: (cvičení 2P6)
Odevzdávají se technicky dokonalé fotografie nebo diapozitivy a nátisky grafického řešení:
1/ spotřební zboží - foto: 2 snímky sortimentu jakýchkoliv výrobků fotografované
a/ tak, aby vynikly všechny jejich kvality - tj. dokonalé věcné zobrazení při zachování výtvarného kultivovaného řešení
b/ tak, aby snímek upoutal nápadem a výtvarným řešením a bylo možné ho dále použít pro grafické zpracování
grafika: inzertní strana nebo dvoustrana reklamního katalogu nebo jiné tiskoviny
(fotografie může být použita jedna nebo více)
2/ výrobek - foto: 2 snímky jakéhokoliv výrobku - určené pro reklamní poutač
a/ tak, aby vynikly všechny jeho kvality - tj. dostatečně popisně
b/ tak, aby bylo zřejmé o jaký výrobek jde, ale především, aby snímek upoutal
nápadem a výtvarným řešením
grafika: snímek řešený současně s vlastním vymyšleným sloganem
3/ model - foto: 1 snímek s využitím modelu (lidské tělo nebo jeho fragment) pro reklamní billboard nebo citylight - určený k propagaci neziskových, charitativních a humanitárních organizací.
Odevzdávají se černobílé nebo barevné fotografie min. formátu 24 x 30 cm nebo barevné diapozitivy (min. formátu 6x9 cm) a tisky uvažovaného grafického řešení.
Provedení grafické realizace v součinnosti s grafikem.
Hodnocení:
Klasifikovaný zápočet. Každá část je hodnocena příslušným pedagogem zvlášť a na konci roku u kaluzur je provedena závěrečná klasifikace při společném hodnocení všemi pedagogy.
Podmínkou pro hodnocení je odevzdání všech fotografií v digitální podobě ve formátu TIF v rozlišení 300 dpi při rozměru delší strany fotografie 250 mm.
Jména přednášejících: Mgr. Štěpán Grygar, Mgr. Rudo Prekop, Mgr. Bohumír Prokůpek,
Kontakt: Štěpán Grygar - tel. 732 661 938
Rudo Prekop - tel. 737 609 562
Bohumír Prokůpek - tel. 602 277 375
- Studijní materiály:
- Poznámka: