Soubor oborových cvičení 2
- Kód:
- 308SOC2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- Vyučující:
- Pavel Bukovský, Jiří Kříž, Jiří Moudrý, Vladimír Skall
- Anotace:
-
Soubor praktických cvičení, ve kterých se posluchači seznamují s dalšími zvukařskými činnostmi. Mají prokázat své organizační a tvůrčí schopnosti.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
1) NAHRÁVKA ZVUKOVÉ ATMOSFÉRY STŘELECKÉHO OSTROVA
Cílem je praktické seznámení s problematikou natáčení zvukové atmosféry v exteriéru a zpracování nahrávky digitální technologií. Úkolem je vytvořit záznam zvukové atmosféry charakteristické pro dané prostředí přírodní oázy uvnitř velkoměsta. Vedle technického zvládnutí úkolu je podstatný hlavně informativní obsah snímku a jeho estetické kvality. Nahraný zvuk má obsahovat typické atributy prostředí ve vhodných poměrech.
2) NAHRÁVKA PŘÍJEZDU A ODJEZDU TRAMVAJE
Cílem je zvládnout problémy exteriérového nahrávání v nepříznivých podmínkách. Úkol: vytvořit pokud možno čistý, detailní a kompletní exteriérový záběr pohybujícího se objektu. Nahrávku lze střihově, dynamicky a korekčně upravit, odevzdává se pouze výsledná verze.
3) NAHRÁVKA VYVOLÁVAČŮ
Úkolem je vytvořit autentickou nahrávku, působící jako reálný záběr ze života. Dominovat musí hlas mluvčího, ale má být zachyceno též okolní prostředí. Kromě technického zvládnutí úkolu se hodnotí hlavně obsahová a estetická stránka a formální ucelenost práce.
4) SESTŘIH HUDEBNÍ NAHRÁVKY
Příprava k práci zvukového režiséra studiové nahrávky hudebního snímku. Úkolem studenta je zkombinovat střihem dvě nahrávky téže skladby tak, aby vyloučil řadu simulovaných zvukových kazů (hluky a interpretační závady). Výsledkem má být čistá nahrávka jakoby pořízená vcelku. Pracuje se dle partitury.
5) PŘÍBĚH BEZE SLOV
Cvičení probíhá v těsné dramaturgické i realizační spolupráci dvojice autorů - studentů 1. ročníku dokumentární tvorby a zvukové tvorby. Úkolem je vytvořit zvukový příběh bez použití dialogu, tedy jen s pomocí ruchů a hudby. Mluvené slovo lze popřípadě uplatnit jen jako charakterizační zvukovou atmosféru, nikoli jako nositele konkrétní sémantické informace. Je přípustné použít vedle natáčených zvuků i archivní zvukové materiály.
- Studijní materiály:
- Poznámka: