Soubor oborových cvičení 4
- Kód:
- 308SOC4
- Zakončení:
- KZ
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- Vyučující:
- Ivo Bláha, Pavel Bukovský, Jiří Kříž, Jiří Moudrý, Vladimír Skall
- Anotace:
-
Soubor praktických oborových cvičení je zaměřen na zvládnutí speciálních profesních úkolů nezbytných k dosažení potřebné technické vybavenosti i estetické zkušenosti studenta zvukové tvorby.
- Požadavky:
-
Schopnost samostatného plnění speciálních praktických úkolů v pblasti zvukové tvorby.
- Cíle studia:
-
Cílem souboru praktických cvičení je dosažení potřebné technické vybavenosti a rozšíření estetické zkušenosti studenta.
- Osnova (a sylabus):
-
1)NAHRÁVKA HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ
Cílem cvičení je seznámit se v praxi s problematikou nahrávání hudebního interpretačního výkonu - vyzkoušet vhodné pozice mikrofonů při snímání a způsoby následného zpracování záznamu. Úkolem je vytvořit nahrávku určenou k poslechu. Důležitá je tu estetická kvalita, již ovlivňuje komplex parametrů, zejména barevný a prostorový charakter nahrávky, vzájemné poměry zvuku odpovídající hudební roli nástrojů ve skladbě, rozložení po stereofonní bázi apod. Hodnotí se také soulad ztvárnění zvuku s charakterem hudebních nástrojů a povahou hudby.
2) TUNEL
Cílem cvičení je prokázat zvukovou představivost a schopnost uplatnit teoretické poznatky o akustických zákonitostech na praktickém příkladě. Úkol: Zvolenou archivní hudební nahrávku upravit tak, jako by to byl zvuk procházející dlouhým železničním tunelem. Výsledek nemá směřovat k obvyklému poslechovému dojmu z hudební skladby. Smyslem je výstižná deformace zvuku.
3) NAHRÁVKA SOUBORU RUCHŮ
Úkolem je nahrát komplex zvukových projevů libovolně zvoleného reálného objektu tak, aby zvukovou kvalitou, obsahem, charakterem i formou vyhovoval požadavkům pro zařazení do archivu ruchů KZT - s určením k využití v AV tvorbě. Kromě explikace musí být k záznamu přiložen průvodní popis pro fonotéku, jednotně upravený podle vzoru evidence ruchových CD katedry.
4) EDITACE A ÚPRAVA HUDEBNÍ NAHRÁVKY
Průprava ke studiovému zpracování hudebního snímku digitální technikou. Úkolem studenta je sesadit několik částí instrumentální skladby, nahraných více mikrofony, tak, aby vyloučil interpretační nedostatky. Práce pokračuje vhodnými digitálními úpravami(tempo, rytmus, témbr, prostorovost?) nahrávky dle vlastních estetických představ. Student pracuje dle partitury.
- Studijní materiály:
- Poznámka: