AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Dílna (tvůrčí seminář) 10

Zapsat
Kód:
309D10
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
3/T
Vyučující:
Libuše Čihařová, Pavel Koutský, Břetislav Pojar, Petr Skala
Anotace:

V 1. mgr. ročníku je hlavní náplní semináře práce na filmu s účastí herce a příprava scénáře magisterského filmu. Dále budou posluchači seznámeni s bohatostí tvůrčích přístupů mimo hlavní proud běžné produkce animovaných filmů.

Ve 2. mgr. ročníku je hlavním úkolem posluchačů realizovat magisterský film a teoretickou práci.

Požadavky:

Předložení literárního scénáře, který splňuje parametry praktického cvičení magisterského stupně studia

Cíle studia:

Vytvořit kreativní prostor pro posluchače magisterského studia, v němž mohou konzultovat veškerou problematiku, která se týká realizace cvičení Animace a herec a Absolvenského filmu.

Osnova (a sylabus):

Neobvyklé technologie kresleného filmu animovaného přímo pod kameru, umožňující výtvarnou koncepci, animací na papíře nebo na foliích nedosažitelnou.

a/ Tužová kresba, nebo malba barvami přímo na skle.

b/ Kresba pískem, nebo jiným sypkým materiálem na matném skle, zespoda osvětleném.

c/ Špendlíkové plátno, černobílé a barevné.

d/ Kreslený, nebo papírkový film, realizovaný na více etážích, někdy pohyblivých.

Jiné metody:

e/ Animace fotografií nebo fotografických koláží papírkovou metodou.

f/ Reliefní plastelinové filmy s vrchním nebo spodním světlem.

g/ Animace objektů přímo, nebo pomocí hotových fází.

h/ Kresba přímo na filmový pás, průsvitný, nebo černý. Obyčejně se užívá pro kinetické,

abstraktní vyjádření hudby v obrazu, ale někdy i pro figurální náměty.

Všechny tyto metody vyžadují kreslířskou a animační suverénnost, protože obyčejně se dělají na omezeném formáty a tvůrce často na něm imituje i pohyb kamery a triky tzv. totální animací.

Složitost práce na jednotlivých fázích omezuje někdy jejich počet a namísto snímání okénko po okénku se užívá snímání pomocí postupných prolínaček.

Volný program:

- Závěrečné úvahy nad možnostmi různé koncepce scénáře a realizace animovaného filmu vzhledem k jeho tématu.

- Zvláštní formy scénáře „pocitového“ filmu, surrealisticky koncipovaného filmu a

jejich vliv na tvorbu storyboardu a jednotlivé realizační složky.

- Nenarativní filmy (hudební film, výtvarný film), jejich scénáristická příprava a režijní

koncepce.

- Důležitost vlastní domény a vlastní noty v širokém rejstříku námětových možností a

forem animace.

Průběžně:

Individuální diskuse a konzultace při práci na storyboardu, přípravě a realizaci magisterského filmu.

Úkoly:

1. mgr. ročník

Storyboard a realizace filmu 1. mgr. ročníku a vyhledání námětu magisterského filmu pro jeho zpracování do scénáře.

2. mgr. ročník

Storyboard a realizace závěrečného filmu.

Studijní materiály:
Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet309D10.html