AMU  STUDIJNÍ PLÁNY

Principy interaktivní tvorby 2

Zapsat
Kód:
309PIT2
Zakončení:
KZ
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Jaroslav Vancát
Anotace:

Získat základní teoretické předpoklady pro vytváření interaktivní struktury, návrh grafického řešení, tvorbu scénáře a pro režijní vedení interaktivní multimediální aplikace s experimentálním uměleckým či poznávacím (vzdělávacím) obsahem (první semestr). V druhém semestru vytvořit vytvořit jednoduchou realizaci podle zadaného nebo vlastního námětu.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

Osnova:

1. Interface a jeho strukturovaná interakce.

2. Tlačítka a postup ve struktuře.

3. Strukturovaný objekt. Popis objektu v Action Scriptu.

4. Základy práce s Action Scriptem

5-12. Práce ve vektorovém interaktivním editoru (Macromedia Flash)

Realizace projektu.

Praktické zadání:

- vytvořit jednoduchou realizaci podle zadaného nebo vlastního námětu na základě přípravy storyboardu v 1. semestru

Teoretické zadání:

- analýza a obsahové zdůvodnění vlastní realizace

Hodnocení:

Realizace jednoduché interaktivní aplikace 80%

Analýza a obsahové zdůvodnění 20%

Studijní materiály:

Literatura povinná:

časopis Teorie vědy č. 2/2002 (roč. XI), téma Nová média, Filosofický ústav AV ČR

Press.Cotton, B., Oliver, R., (2000): Understanding Multimedia, Phaidon

Deleuze, G.: Podla čoho poznáme štrukturalismus? Bratislava 1993

Literatura volitelná:

Piaget, J.: Strukturalismus, Bratislava 1971

Lakoff, G., Johnson, M.: Metafory, kterými žijeme. Brno 2000.

Havlík, V.: Synergetika, návrat ke světu přírodních procesů, Praha 1995

Chlebnikov, V., Čmáranice po nebi, Odeon Praha 1974

Kandinskij, V.: O duchovnom v iskustve, Moskva 1991

Štikar, J.: Obrazová komunikace, Praha 1991

Symbol v lidském vnímání, myšlení a vyjadřování (sborník), Filozofický ústav ČSAV Praha 1992

Rezek, Tělo, věc a skutečnost, Jazz. sekce Praha 1983

Srp, Minimal, earth, conceptual art, Jazz. sekce Praha 1982

Zhoř, I.: Proměny soudobého umění, Praha 1992

Gadamer, H.-G., (1994): Problém dějinného vědomí. Praha.

Peregrin, J., (1999): Význam a struktura. Praha.

Prigogine, I., Stengersová, I., (2001): Řád z chaosu. Praha.

Nelson, T. H., (1993): Literary Machines 93.1 Mindful Press, Sausalito CA

Landow, G. P., (1994): Hyper/Text/Theory. Batimore: The Johns Hopkins University Press

ed. Delnay, P., Landow, G. P., (1994): Hypermedia and Literary Studies. MIT.

ed. Maybury, M. T., (1997): Inteligent Multimedia Information Retieval. MIT.

ed. Lunenfeild, P., (2000): The Digital Dialectic. MIT.

Heim, M.: (1998): Virtual Realism. Oxford University Press.

Švarcová, Z., (1999): Vesmír v nás. Inspirace a útěcha v japonském jazyce a literatuře. Praha: Academia.

Autorské stati vyučujícího k tématu:

S tajným zvukom /Marcel Duchamp/, Výtvarný život č. 1, 1989, s. 32 - 35

Proměny chápání prostoru z hlediska uměleckého vyjádření výtvarného umění a filmu, Film a doba, č. 4, 1989, s. 214 - 218

Interakce, poznání a obraz, in: Obraz a výtvarná výchova, sborník PedF UK v Brně, Brno 1994, s. 13 - 22

Referát Multimédia a místo dotyku se skutečností, Goethe Institut Praha 12. 12. 1994, publikováno in: Ateliér, roč. VIII (1995), č. 21, str. 2

Úvahy nad (Českým) obrazem elektronickým, Ateliér, roč. VIII (1995), č. 26, str. 8

Referát Vidění jako zmocňování se světa na mezinárodním sympóziu Umělé prostředí jako artefakt, Goethe Institut Praha 6. 12. 1995 - publikováno v: Tvar č. 3, rok 1966, s. 1 a 4

Víc než software, in: Uvidět čtvrtý rozměr, PedF UK Praha a INSEA 1996, str. 40 - 46

Zobrazení a interaktivita, in: Teorie vědy č. 2/2002 (roč. XI), téma Nová média, Filosofický ústav AV ČR, s. 77 - 98.

Poznámka:
Platnost dat k 5. 6. 2006
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/predmet309PIT2.html