Novodobé kompoziční principy 1
- Kód:
- 101NKP1
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Václav KUČERA
- Anotace:
-
a) seznámení s vývojem hudební kompozice v 1. polovině 20. století
b) principy dodekafonie
c) analýzy relevantních skladeb
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
a) Důkladné seznámení s hlavními vývojovými proudy hudební historie 20.století.
b) Výuka se zaměřuje především na základy skladatelské dodekafonní metody,
c) na postupy seriální a modální,
d) na pravděpodobnostní principy a na principy minimální hudby.
e) Sleduje při tom zejména to, aby studenti načerpali podněty pro inovaci vlastního hudebního jazyka.
- Studijní materiály:
-
Adorno, Theodor W.: Philosophie der neuen Musik. Frankfurt a. M. 1958.
Aspekte der Neuen Musik. Kassel, Bärenreiter 1968.
Jelinek, Hans: Anleitung zur Zvölftonkomposition (český překlad Uvedení do dodekafonické skladby, přeložil Eduard Herzog, Supraphon, Praha-Bratislava 1967.
Kohoutek, Ctirad: Novodobé skladebné směry v hudbě. Vyd. 2., SHV, Praha 1965.
Nové cesty hudby I. SHV, Praha 1964.
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Skladba (Bc) (povinný předmět další)