Hra na flétnu 10
- Kód:
- 106FL0
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 19
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Anotace:
-
Předmět prakticky zopakuje všechny principy technické hry na flétnu včetně interpretace skladeb různých stylových období - student musí sám být schopen tyto principy tlumočit. Připraví studenty na samostatnou sólovou kariéru. Klade důraz i na pedagogické znalosti studentů.
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
V tomto posledním předmětu se zopakují všechny principy, které se kolem hry na flétnu objevují, avšak již z pohledu studenta . Ten musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Jde především o principy správné prstové techniky, dechová cvičení, tónovou kulturu a intonaci. Klade se důraz na znalosti v oblastech interpretace i moderních či netradičních technik a forem Na skladbách , které jsou zařazeny do výuky absolvent dokazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost.
1. Shrnutí veškerých vědomostí a dovedností studenta
2. Skladby typu Reinecke, Francaix, Händel, Haydn, Penderecky, Jolivet, ale i repertoár mezinárodních soutěží.
- Osnova (a sylabus):
-
V tomto posledním předmětu se zopakují všechny atributy flétnové hry, které se kolem hry na nástroj objevují, avšak již z pohledu studenta . Student se naučí formulovat problematiku hry na nástroj. Naučí se řešit všechny možné kombinace problémů, které se dají v praxi interpreta předpokládat. Je veden tak, aby v případě jeho vlastní pedagogické dráhy byl schopen analyzovat skutečnosti a vyvozovat správné závěry. Je veden k pochopení dramaturgie koncertů i psychologických aspektů sólisty interpreta. Musí být schopen všechny atributy pojmenovat a dokázat je sám vysvětlit. Na skladbách , které interpretuje, ukazuje předně své hudební myšlení, svou osobnost. Je připravován na samostatnou kariéru. jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technikou a tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou flétnovou techniku, kvalitní tón, intonaci vyžaduje v ?dokonalé podobě?. Pro tyto požadavky mohou být použity skladby jak, základního flétnového repertoáru, tak také všechny další, které jsou pódiově akceptovatelné. Např. : Reinecke, Francaix, Händel, Haydn, Penderecky, Jolivet, 21.století i současníci.
- Studijní materiály:
-
Karl Reinecke Sonáta Undine
Jean Francaix Suite pour Flute seule
G. F. Händel Kammersonate Nr. 2
Joseph Haydn Koncert D dur
Krzystov Penderecky Koncert
Andre Jolivet Chant de Linos
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)