AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na hoboj 4

Zapsat
Kód:
106HO4
Zakončení:
ZK
Kredity:
7
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
Anotace:

Hoboj plní funkci orchestrálního nástroje a zaujímá i výrazné místo v komorní hudbě a v sólových skladbách. V předmětu je vytvářena vlastní osobnost studenta pomocí skladeb s větší možností použití studentovy fantazie. Schopnější studenti se již začínají učit principům dvojitého staccata.

Požadavky:
Cíle studia:

Veškerá problematika týkající se hry na hoboj-prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se začne vyučovat dvojité staccato.

1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost- L . Bleuzet, E. Bozza

2. Vyučuje se dvojité staccato Pokud není jednoduché v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu.

3. Fantazijnější přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- I. Hurník, V. Williams, W. A. Mozart.

Osnova (a sylabus):

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na hoboj je zdokonalována na etudách L .Bleuzet, E .Bozza s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud stav hobojové techniky studenta dovolí ,je v tomto předmětu zahájena výuka dvojitého staccata. Jedná se o princip, kdy jazyk ze dvou po sobě následujících tónů nasazuje pouze jeden. Druhý se rozezvučí pomocí proudu vzduchu. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy- I .Hurník, V. Williams, W. A. Mozart.

Studijní materiály:

L .Bleuzet: Etudy

E. Bozza: Etudy

A. Vivaldi: Sonáta c-moll

W. A. Mozart: Koncert

F. Kramář: Koncerty op.37 a op.52

A. Vivaldi: Koncert

V. Williams: Koncert

I. Hurník: Koncert

J. N. Hummel: Koncert

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106HO4.html