Hra na lesní roh 2
- Kód:
- 106LR2
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 9
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Zdeněk DIVOKÝ
- Anotace:
-
Lesní roh svým mnohostranným uplatněním vyžaduje nemalé schopnosti a dovednosti hráče. Individuální přístup ke studentům, vhodný výběr literatury, to je cesta nápravy všech nedostatků. Procvičují a zdokonalují se i všechny další stránky hry na lesní roh - dech, tónová kultura, prstová technika i intonace.
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
Pomocí snadnějších etud a přednesů byly pojmenovány a definovány nedostatečnosti ve hře. V tomto předmětu se hledá optimální cesta k nápravě.
1. Hledání cesty odstranění těchto nedostatečností
2. Precizování principu správné techniky, vědomé ovládnutí každého prstu
3. Pokračování v nácviku správného dýchání, dechová cvičení
4. Etudy se zaměřením na rytmickou, intonační a metrickou přesnost - Alphons, Gallay,
5. Výčet přednesových skladeb se rozšiřuje o náročnější skladby - P. Dukas, E. Bozza, R. Strauss.
- Osnova (a sylabus):
-
Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. Vzhledem k tomu, že každý student je individuálně vybaven schopnostmi rychleji nebo pomaleji reagovat na nové skutečnosti, či má po fyzické stránce jiné předpoklady k zvládnutí jednotlivých stránek hry na nástroj, je pro každého zvolena v tomto předmětu individuální cesta, která umožní naučit se co nejdříve správné návyky a odstranit vše, co ke hře na lesní roh nepatří. Náplní tohoto předmětu je nalézt správnou cestu k odstranění těchto nedostatečností, precizování principu správné techniky, pokračování v nácviku správného dýchání atd. Rytmickou ,intonační a metrickou přesnost procvičujeme na etudách - Alphons, Gallay Je nutné, aby student správně pochopil již v předmětu Hra na lesní roh1 veškeré principy technického hraní. Měl by se naučit v podstatě ovládnout jednotlivé prsty tak, aby byl schopen kterýkoli z nich kdykoli pozdržet a tak každý tón, který se mu jeví jako důležitý či zajímavý tímto zvýraznit, samozřejmě s koordinací nátisku V přednesových skladbách se precizuje nejenom technická stránka hry na , ale také znalosti o stavbě klasického koncertu a hudebních zákonitostech . Výběr přednesových skladeb se orientuje na díla skladatelů P.Dukas, E.Bozza , R.Strauss ap. Nutností je snaha o zvládnutí všech atributů hry na nástroj v co možná nejvyrovnanější podobě.
- Studijní materiály:
-
Alphons Etudy II. a III.díl Gallay Etudy II. a III.díl
P. Dukas Villane
E. Bozza Sur Les Cimes
R. Strauss Koncert d-moll
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Lesní roh (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)