Orchestrální party a sóla pozounu 5
- Kód:
- 106PPO5
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 1/T
- Vyučující:
- Jiří SUŠICKÝ
- Anotace:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby.
M.P.Musorgskij,N.Rimskij-Korzakov,P.I.Čajkovskij.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party ruské symfonické a operní tvorby -M. P. Musorgskij, N. Rimskij - Korzakov, P. I. Čajkovskij. Orchestrální svět těchto ruských skladatelů je velmi specifický. Klade značné nároky na hráčovu techniku, rytmus i souhru. Předmět v praktických ukázkách projde výběrem z děl těchto skladatelů. V předmětu je vysvětleno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vysvětluje se princip intonace s různými nástroji Předmět objasňuje principy ladění s žesťovými či jinými nástroji orchestru. Barevná intonace, jakési barevné doladění je také důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji, než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět další)