Metodika klasického tance 6
- Kód:
- 107MK6
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 4
- Rozsah:
- 1+1/T
- Vyučující:
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Anotace:
-
Předmět navazuje na metodiku klasického tance 5, pokračuje v detailním rozboru prvků klasické taneční techniky 6. ročníku podle osnov osmileté Taneční konzervatoře. V rámci předmětu studenti hospitují na Tanečních konzervatořích.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Rozbor nových prvků (orientační seznam):
allegro:
brisé dessus-dessous, entrechat six, sissonne ouverte a fermé battu, grand assemblé battu i en tournant, gargouillade, sissonne simple, ouverte a tombé en tournant, tems lié sauté en tournant, grand pas jeté a grand pas de chat, jeté passé, gabriole, peti jeté en tournant včetně battu, soubresaut s ?proletem? vpřed, grand fouetté sauté z kroku, různé druhy tour en l air
sur les pointes:
grand fouetté en effacé a z kroku, double rond de jambe, sauté ve velkých pózách, různé druhy pirouettes a tours
Na základě osvojení si nových prvků studenti vytvářejí kombinace v rámci osnov 6. ročníku, které již musí být mnohem rozmanitější a technicky náročnější než v rámci střední etapy výuky. V tomto ročníku nastává určitý ?zlom? ve výuce, která začíná směřovat k mistrovskému zvládnutí klasické techniky. I když stále platí výuka nových prvků v jednoduché formě, kombinace pomalu začínají dostávat profesionální charakter.
Hudební doprovod v 6. ročníku je již velmi rozmanitý ve srovnání se základní či střední etapou výuky. Tempo je výrazně rychlejší.
Přestože v osobnosti A.Vaganové nacházíme určující představitelku výukové metody klasického tance, seznamujeme studenty alespoň fakultativně s jinými výukovými systémy, jejichž vznik je spojen s dalšími velkými osobnostmi tance (např. Cecchetti, Bournonville, Balanchine) a srovnáváme jejich odlišnosti.
Na základě hospitací na tanečních konzervatořích studenti zpracovávají seminární práce, ve kterých hodnotí zhlédnuté lekce klasického tance.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: