AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Videoseminář 1

Zapsat
Kód:
107VS1
Zakončení:
Z
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Elvíra NĚMEČKOVÁ
Anotace:

Předmět je určen všem posluchačům prvního ročníku. Jeho úkolem je zejména srovnat úroveň jejich vědomostí z oblasti historie tance. Měl by obohatit jejich dosavadní teoretické znalosti o vizuální rovinu, poskytuje základy analytické práce s inscenací, kterých je později využito v dalších fázích videosemináře. V prvním semestu by měl být probrán historický vývoj tance od počátku dějin lidstva po rok 1900.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

V prvním semestru se výuka zaměřuje především na seznámení s okruhem tanečních inscenací, dokumentujích historický vývoj oboru. V zhledme k dostupnosti filmového materiálu se tematicky zaměřuje především na období barokního divadla, místa tanec v jeho rámci včetně seznámení s divadelní praxí, mašinérií atd.; období baletního preromantismu (historizující verze baletu Marná opatrnost); obsáhle je zastoupeno romantické období včetně problematiky uchování a předávání romatického baletního odkazu; semestr uzavírá seznámení s fází pozdněromantického baletu (např. protřednictvím moderní verze baletu Excelsior).

Studijní materiály:

Videonahrávky:

Mary Skipping a jejípráce v barokním divadle ve švédském Drottningholmu.

Zdravý nemocný; Moliéra, Lully, Poéme Harmonique, Festival v Nice 2004

Pas de deux z divertissementa z opery Robert ďábel; A.Mendez, G.Meyerbeer, Alicia Alonso, Londýn 1989

La Sylphide; Fpierre Lacotte, Jean Schneidzhoefer, ND Praha 1988

La Sylphide; Augusr Bournonville, H.Lovenskjold, Londýnský festivalový balet 1982

Creole Giselle; Frederic Frenklin podle J Perrota aj.Coralliho, Dance Theatre of Harlem 1985

Marná opatrnost; Ivo Cramer podle verze Jeana Daubervala, francouzské lidové písně, Balet opery v Nice 1987

Marná opatrnost; Hains Spoerli, (klasická verze) J.F.Hérold, P.L.Hertel, Basilejsý balet 1986

Ruský balet v Mariinském divadle v Petrohradu a ve Velkém divadle v Moskvě, Petipovy balety (úryvky)

Excelsior; Luigi Marotti, Romualdo Marenco, ( + text české verze od Jaroslava Vrchlického), La Scalla 2000

Balety Michaila Fokina: Polovecké tance (Kníže Igor); A.P.Borodin, Mariinské divadlo 1989

Les Sylphides; Frederic Chopin, ABT 1986

Duch růže; Carl Maris von Weber, pařížská Opera 1991

Petruška; I.F.Stravinskij, pařížská Opera 1991

Balety Václava Nijinského: Faunovo odpoledne; Claude Debussy, pařížská Opera 1991

Svěcení jara; I.F.Stravinskij, The Joffrey ballet, 1992

Gaite Parisienne; Leonid Mjasin, J.Offenbach, Balets Russes de Monte Carlo 1950

Mademoiselle Fifi; Zacharij Zolov, La Farte, Alexandra Danilova, Kanada 1951

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet107VS1.html