Gramofonový průmysl
- Kód:
- 108GP
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 3
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Jiří ŠTILEC
- Anotace:
-
Historie odvětví od počátků záznamu zvuku, rozvoj gramofonových firem, současné tendence, tzv. velká šestka, nosiče, trh, specifická situace českého trhu v devadesátých letech minulého století, současnost a výhledy oboru, produkce, projekt, vydavatelská smlouva, ekonomika oboru a poslední trendy
- Požadavky:
-
Předmět předpokládá znalosti přednášené látky se schopností aplikace na konkrétní
projekt/produkt, orientace v současné situaci gramofonového průmyslu zejména v České republice, znalost významných vydavatelských /gramofonových/počinů uplynulých deseti let v ČR
- Cíle studia:
-
Důkladná znalost domácího gramofonového trhu, schopnost analyzovat činnost velkých, středních i malých firem,aplikace poznatků v praxi - simulovaný gramofonový komplexně zvládnutý projekt
- Osnova (a sylabus):
-
Stručná historie záznamu zvuku od počátku dvacátého století, průmyslové využití zvukového záznamu - přelomový charakter vzniku masově šířené tzv. hudební konzervy,
vznik gramofonových firem a celého odvětví gramofonového průmyslu.
Analýza činnosti gramofonové firmy od dramaturgického návrhu a plánu přes zvukovou, respektive zvukově obrazovou výrobu až k problematice distribuce a distribučních sítí.
Historie a současnost gramofonového průmyslu v Československu a v České republice,
problémy dnešního gramofonového průmyslu, rozbor tzv. velké pětky /majors/, podíl na
světovém trhu v ks a finančně, další firmy doma i v zahraničí, oblasti trhu s klasickou hudbou a její podíl na světovém a domácím trhu, pirátství, světové organizace v oblasti gramofonového průmyslu /IFPI/ a jejich pobočky v České republice.
Situace po „vpádu“ internetu a nových typů záznamů a nosičů /MP3, DVD, SACD/, tzv. krize gramofonového průmyslu,
výhledy a budoucnost gramofonového průmyslu, nahrávka a její medializace - propagace,
marketing, prodejnost, smluvní zajištění nahrávek.
- Studijní materiály:
-
Internetové stránky IFPI, světových a českých gramofonových firem, OSA, INTERGRAM, světový a český odborný tisk
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)