AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Burza projektů 1

Zapsat
Kód:
204BP1
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
Vyučující:
Zdeněk TICHÝ
Anotace:

Návaznost na Salón projektů z uplynulého semestru. Zde se již představuje celý zformovaný inscenační tým. Studenti si tedy v praxi ověřují základní premisu katedry ALD, že výsledné inscenační dílo je dílem kolektivním - týmovým. Projekty přihlášené do Burzy jsou hodnoceny hodnotící komisí.

Požadavky:

1. Umělecká invence.

2. Dispozice pro týmovou spolupráci.

3. Schopnost dovést projekt od nápadu k realizaci.

Cíle studia:

1) Prostřednictvím Salónu a Burzy iniciovat rozvoj spolupráce mezi studenty různých oborů, respektive ročníků.

2) Vytvoření prostoru, kde si studenti mohou vytvářet - nad základní studijní plán ? další vlastní projekty v duchu zaměření KALD.

3) Vybudování platformy, kde si studenti vyzkoušejí přípravu vlastního projektu od prvotního nápadu přes sestavení tvůrčího týmu až po jeho kompletní realizaci.

4) Rozvíjení schopností studentů, jak přesvědčivým způsobem prezentovat sebe samé a vlastní práci, respektive kvalitu svých uměleckých týmů.

Osnova (a sylabus):

Osnova:

1) Vyhlášení soutěže o náměty a jejich veřejná prezentace.

2) Sestavování tvůrčích týmů a dopracování projektů včetně rozpočtu.

3) Prezentace projektů připravených k realizaci.

4) Realizace projektů, které porota podpořila z grantu FRVŠ.

5) Reflexe výsledků burzy a analýza hotových inscenací.

Sylabus:

Burza projektů iniciuje rozvoj spolupráce mezi studenty různých oborů, respektive ročníků. Jde tak o další krok na cestě, která směřuje k tomu, aby byli studenti schopni vytvářet precizní projekty v duchu KALD - tj. projekty takové, které budou ve finální podobě zpracovány natolik komplexně, aby ?mluvily samy za sebe jasně a zřetelně?. Studenti by se tedy měli naučit předkládat projekty tak, aby obsahovaly vedle zřetelných formulací záměru příslušné verze textu i koncept inscenační v co nejkonkrétnější podobě včetně scénografických resp. hudebních a dalších řešení jakožto výsledek společného díla celého inscenačního týmu. A zároveň by v jejich rámci měli dokázat přesvědčivým způsobem prezentovat sami sebe a svou práci, respektive kvalitu svých uměleckých týmů.

Studijní materiály:

Jan Dvořák: Kreativní management pro divadlo

Jan Jirák, Barbara Köpplová: Média a společnost ? Stručný úvod do médií a mediální komunikace

Poznámka:

Předmět je otevřen studentům všech oborů a všech ročníků.

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204BP1.html