Inscenační tvorba 8
- Kód:
- 204IR8
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 19
- Rozsah:
- 20/T
- Vyučující:
- Josef KROFTA
- Anotace:
-
Realizace titulů a doprovodných projektů (v hlavní linii pro DISK), včetně reflexí a konzultací k dalším vlastním projektům.
- Požadavky:
-
1. Schopnost kreativity
2. Schopnost reflexe
3. Schopnost komunikace a smysl pro týmovou práci
4. Schopnost analýzy a syntézy
5. Schopnost spontaneity
6. Tvůrčí schopnosti
7. Organizační schopnosti
- Cíle studia:
-
Vedoucí pedagog programu prof.Josef Krofta
1. Schopnost divadelní tvorby v praktické podobě.
2. Schopnost inscenovat vlastní autorskou tvorbu.
3. Schopnost inscenovat pravidelný divadelní text
4. Schopnost práce s hercem, loutkou, materiálem.
5. Schopnost tvorby v týmu s dramaturgem, výtvarníkem, skladatelem a dalšími.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
1. Individuální autorská tvorba jako východisko divadelní práce
2. Dramatický text jako východisko režijní tvorby.
3. Převod literárního, výtvarného či hudebního díla do divadelní situace
4. Práce s hercem, loutkou, materiálem.
5. Zacházení s prostorem, vztahy a jednání v situaci. Detail a celek.
6. Složky jevištního tvaru ? kostým, hudba, zvuk, scéna, světlo.
7. Rytmus a prostor.
8. Celek inscenace.
Sylabus:
Předmět inscenační tvorba je prostorem pro praktické zkoumání a ověřování režijních postupů s důrazem na individuální kreativitu jednotlivých posluchačů. V první fázi studia jde o schopnost realizovat v přísně vymezených podmínkách literární představu s důrazem na pochopení základních vztahů jevištního díla. Jedná se o pochopení významu situace, jednání v situaci, vztahu celku a detailu atd. Další fáze studia je zaměřena na realizaci daného dramatického textu s důrazem na individuální autorský přístup se zaměřením na schopnost komunikace se spolupracovníky, především herci. Poslední fáze studia je zaměřena na vznik plnohodnotné divadelní inscenace v prostoru divadla DISK, s předpokladem organizačních schopností studenta a s důrazem na myšlení o celku díla,na smysl pro týmovou spolupráci a následnou reflexi práce.
- Studijní materiály:
-
K.S.Stanislavskij: Můj život v umění.
Peter Brook : Prázdný prostor.
Jan Císař : Teorie herectví loutkového divadla.
Bertolt Brecht : Myšlenky o divadle
Denis Diderot: Herecký paradox
Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle
E.G.Craig : Herec a nadloutka
Otakar Zich: Estetika dramatického umění
Jiří Veltruský: Příspěvek k teorii divadla
Anatolij Efros : Divadlo má láska
Jindřich Honzl: Mimický znak a mimický příznak
A další?
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský dramaturgie ALD (hlavní předmět)
- Doporučený magisterský režie ALD (hlavní předmět)