Režijní tvorba 4
- Kód:
- 204REZ4
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 1/T
- Vyučující:
- Miroslav KROBOT, Jan SCHMID
- Anotace:
-
Orchestrace složek, specifika režijního talentu. Prostorová fantazie. Vedení herce, zkouškový proces. Týmová spolupráce. Sebereflexe vlastní tvůrčí práce. Příprava 5. semestru. Spolupráce se scénografem.
- Požadavky:
-
Kreativita a reflexe, schopnost analýzy a syntézy, schopnost komunikace.
- Cíle studia:
-
Vedoucí pedagog programu prof. Jan Schmid
1. Základy divadelní režie.
2. Režie z hlediska žánrových rozdílností.
3. Abeceda režiséra obecně, abeceda režiséra z hlediska autorského ? postoje a výpověď.
4. Práce s inscenačním týmem a výsledná divadelní syntéza. Generální nápad.
5. Práce s hercem
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
1. Základní předpoklady pro práci režiséra.
2. Režisér v činohře, hudebním, výtvarném a pohybovém divadle, se zaměřením na alternativní a loutkové divadlo.
3. Analýza textu. Osobní vidění světa a výpověď o něm.
4. Téma a příběh.
5. Integrativní způsob myšlení.
6. Čas a rytmus.
7. Detail a celek.
8. Střih a montáž.
9. Práce s hercem. Situace. Postava a hercova osobnost.
10. Metoda improvizace.
11. Jednotlivá inscenační cvičení.
Sylabus:
Režie v syntetickém a autorském divadle.
Současná režie má k dispozici všechny vyjadřovací a výrazové možnosti, je otevřená, jednotu hledá v mnohosti. Rozvíjí herní princip vlastní optikou, dialektickým způsobem promlouvá k současnosti. Vše nazíráme z hlediska mé tvůrčí metody řízené improvizace.
- Studijní materiály:
-
1. Peter Brook ? Prázdný prostor
2. Peter Brook ? Pohyblivý bod
3. Zdeněk Hořínek ? Divadlo jako hra
4. Jaroslav Vostrý ? Režie je umění
5. Vsevolod Mejerchold ? Rekonstrukce divadla
6. Josef Kovalčuk ? Autorské divadlo
- Poznámka:
-
Určeno pro studenty 2. ročníku
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský dramaturgie ALD (volitelný předmět)