Biomechanická cvičení 2
- Kód:
- 205BMC2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 15/S
- Vyučující:
- Aleš BERGMAN
- Anotace:
-
Dvousemestrální nepovinný předmět. Jde o průpravná herecká cvičení s předměty a pohybové etudy, vvcházející z cvičení a etud Vsevoloda Emiljeviče Mejercholda.
- Požadavky:
-
Základy herecké práce.
- Cíle studia:
-
Biomechanická cvičení a etudy vedou k organické provázanosti a celostnosti pohybového projevu studentů a k jejich fyzickému sebeuvědomění ve scénickém prostoru. Vedou dále k budování pozitivních návyků ve smyslu členění pohybové akce a její výraznosti.
- Osnova (a sylabus):
-
OSNOVA
- Základní pojmy a souvislosti.
- Cvičení s tyčí: chytané rotace s třífázovým pohybovým členěním - balance v různé nervosvalové obtížnosti - rotace v různých pohybových schématech a jejich návaznosti - improvizace skladby možností.
- Pohybové etudy: sólová etuda „hod kamenem“, případně párová etuda „facka“.
SYLABUS
1. Uvedení do základních pojmů a souvislostí, souvisejících s ?biomechanikou? Vsevoloda Emiljeviče Mejercholda, její možný přínos pro studium základů herecké tvorby.
2. Cvičení s tyčí, rozvíjející organickou provázanost a celostnost pohybové akce a fyzické sebeuvědomění studentů. Postup: chytané rotace s třífázovým pohybovým členěním - balance v různé nervosvalové obtížnosti - rotace v různých pohybových schématech a jejich návaznosti - improvizace skladby možností.
3. Pohybové etudy s přesně stanovenou formou, prohlubující pohybové sebeuvědomění a schopnost výrazového členění akce: sólová etuda „hod kamenem“, případně párová etuda „facka“.
- Studijní materiály:
-
SCHERHAUFER, Peter
2000 Čítanka z dejín divadelnej réžie, 3.díl (Bratislava, Národné divadelné centrum)
Videozáznam dílny Alexej Levinského na DiFa JAMU v roce 1998
- Poznámka:
-
Pro studenty 2. nebo 3. ročníku
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský dramatická výchova (volitelný předmět)