Fundraising I. 1
- Kód:
- 206FUA1
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Jana LEDVINOVÁ
- Anotace:
-
V rámci výuky se studenti seznámí s různými možnostmi, jak najít tu správnou cestu k získání prostředků pro činnost kulturních i jiných organizací.
Seminář se podrobně zabývá základními principy fundraisingu a jejich využití při vyhledávání vhodných potenciálních dárců. Poukazuje na potřebné dokumenty a systémy, které organizace pro úspěšný fundraising musí mít.
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou ?universální návod? Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.
Semináře budou vedeny interaktivním způsobem s využitím různých diskusních technik, práce ve skupinách, simulací a hraní rolí a dalších metod zkušenostního učení. Studenti tak nezískají pouze potřebné znalosti, ale zároveň si novou látku procvičí a získají první zkušenosti. V průběhu semestru budou studenti plnit různé úkoly, většinou v malých pracovních skupinách a společně se závěrečným testem budou tyto úkoly sloužit jako podklad k vyhodnocení způsobilosti ke získání zápočtu.
- Osnova (a sylabus):
-
Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.
1. seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců
Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.
Proč nám dávají peníze - motivace dárců.
Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.
Jak nezískat prostředky na svoji činnost
2. seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění
Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.
Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.
Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.
O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.
Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.
3. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část)
Tipy dárců a jak na ně.
Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.
Nadace a fondy a zpracování projektů.
4. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR
Základy podnikatelského dárcovství.
Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat
Individuální dárcovství a divácké kluby.
Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.
Jak udělat z náhodného fundraisingu systém
5. seminář - závěrečná test a zápočty
- Studijní materiály:
-
Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)
? Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991
? Knihovna fundraisingu na www.fundraising.cz
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený bakalářský produkce (povinný předmět)