AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Práce s hercem 2

Zapsat
Kód:
302PH2
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Miloš HORANSKÝ, Radovan LUKAVSKÝ
Anotace:

Výuka je kombinace teoretického základu a praktických cvičení dosáhnout maximálních vědomostí o možných způsobech režijního vedení herců.

Požadavky:

Účast na semináři, aktivní při zkoušení etud a příprava 2-3 stránkové etudy, dle konkrétního zadání.

Cíle studia:

Cílem výuky je kombinace teoretického základu a praktických cvičení dosáhnout maximálních vědomostí o možných způsobech režijního vedení herců.

Osnova (a sylabus):

Modul anebo bloková výuka by se měla vždy skládat z třech částí:

- teoretická část

- praktická část

- diskusní část

TEORETICKÁ ČÁST:

V teoretické části pedagog vysvětlí téma modulu, dá jeho teoretický výklad a poučí studenty-režiséry jak určitou konkrétní techniku používat. Přednášející také uvede příklady z vlastní zkušenosti, anebo ukázky z filmů anebo z divadla.

PRAKTICKÁ ČÁST:

Jednostránkový text s jednoduchou dramatickou situací. Studenti si rozdělí roli, jeden z nich je režisér, jeden je tzv. pozorovatel a ostatní hrají.

Pod dohledem pedagoga nacvičují dramatickou situaci. Tzv. pozorovatel má za úkol z distance celý proces sledovat a všímat si a zapisovat chyby, které režisér dělá.

Po hodině cvičení pedagog vyzve pozorovatele, aby přednesl svojí analýzu.

Potom pedagog vyzve „herce“, aby reflektovali, co jim z pokynu, které dostali od režiséra bylo jasné, co se dalo zahrát a co nikoliv.

Na konec pedagog také rozanalyzuje způsob vedení herců, a navrhne režisérovi jiné možnosti.

Pak se jiný student ujme role režiséra a pokusí se zrežírovat stejnou situaci a neopakovat chyby svého předchůdce. Celý proces se zopakuje a nakonec pedagog shrne, jestli se stal nějaký posun, jestli se zlepšil přístup režiséra k hercům.

Potom všichni studenty budou mít za úkol rozzáběrovat na papíře nacvičenou dramatickou situaci, s tím že důraz budou klást na to, aby svým záběrováním překlenuli problémy anebo herecké slabosti, které se během zkoušky ukázaly. Po analýze několika storyboardů se ten nejlepší natočí na DV kameru.

Po natáčení „herci“ znovu reflektují studentu-režisérovi, které problémy před kamerou měli.

DISKUSNÍ ČÁST:

Studenti měli za úkol před seminářem přečíst předepsanou knihu anebo její část a teď se na závěr diskutuje o tom, co jich v této knize oslovilo. Nejčastěji půjde o články anebo autobiografické knihy významných režisérů a diskutovat se budou ty části, které se týkají způsobu práce s hercem.

Blokovou výuku povedou: ZS J. Novotný, LS A. Nellis

Moduly budou probíhat v ZS A LS. Minimálně 1 den.

Externí pedagogové modulů: N. Burger, S. Gedeon, B. Sláma, L. Smoček, B. Polívka, D. Bláhová, J. Dulava, I. Passer, R. Lukavský, J. Dušek a další

Povinně - účast minimálně na 4 modulech.

Studijní materiály:
Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet302PH2.html